Sökning: "Handelshögskolan I Stockholm."

Visar resultat 16 - 20 av 790 avhandlingar innehållade orden Handelshögskolan I Stockholm..

  1. 16. Iggesundsaffären : rationaliteter i en strategisk förvärvsprocess

    Författare :Mona Ericson; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Iggesundsaffären : rationaliteter i en strategisk förvärvsprocess

    Författare :Mona Ericson; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Periodiska betalningsvariationer : en studie i företagsekonomisk tidsserieanalys

    Författare :Claes Hägg; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Många beslut kräver att beslutsfattaren bildar sig en uppfattning om framtida osäkra betalningsströmmar. Det gäller t ex när en bank skall bestämma hur mycket pengar som behövs vid olika lokala kontor. Liknande dimensioneringsproblem kan uppstå vid utformningen av bensinstationer eller marknadsföring. LÄS MER

  4. 19. Interdependens och dynamik i långsiktiga kundrelationer : industriell försäljning i ett nätverksperspektiv

    Författare :Göran Liljegren; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Denna avhandling anlägger en kritisk syn på den personliga försäljningens normativa beslutsmodeller. Med ett alternativt synsätt i det s.k. nätverkssynsättet får personlig försäljning en delvis annorlunda betydelse än vad som framförs i traditionell försäljnings- och marknadsföringslitteratur. LÄS MER

  5. 20. Strategi i diversifierade företag : huvudkontorets roll

    Författare :Kjell Spångberg; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Från kapitel 1: Huvudsyftet med denna avhandling är att mot bakgrund av litteraturen kring strategifrågor undersöka strategiutvecklingsprocessen i två diversifierade företag för att kunna besvara följande frågor: Vilken roll spelar huvudkontoret när det gäller att koppla samman enskilda strategiska beslut till strategiutvecklingsprocessen? Vilken roll spelar huvudkontoret vid enskilda strategiska beslut? Vilken information och vilka informationskällor används på huvudkontoret när det gäller att påverka strategiutvecklingen i företaget? Att undersöka huruvida de skillnader som kan konstateras i huvudkontorets roll i de två företagen kan förklaras utifrån det faktum att det ena är ett konglomerat och det andra är ett besläktat diversifierat företag. Kapitel 1 ger en kort bakgrund till studien, presenterar forskningsproblem samt anger motiv till studien. LÄS MER