Sökning: "HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket"

Visar resultat 1 - 5 av 58 avhandlingar innehållade orden HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket.

  1. 1. La Bible traduite en français contemporain forme, signification et sens

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för franska, italienska och klassiska språk

    Författare :Elisabeth Bladh; Stockholms universitet.; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2003]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Romance languages French language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket; Bible translation; Koine Greek; French; verbal aspect; aspectual; textual; anaphoric approach; Passion Story; New Testament; participle; translation equivalence; Passion story;

    Sammanfattning : This dissertation analyses seven modern Bible translations in French with respect to their renderings of Koine Greek participles. The sample consists of the Passion Story from the four Gospels (Matt 26-28, Mark 14-16, Luke 22-24 and John 18-21), and is comprised of 603 Hellenistic participles in all. LÄS MER

  2. 2. La formation agentive en français les composés [VN/A/Adv/P]N/A et les dérivés V-ant, V-eur et V-oir(e)

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för franska, italienska och klassiska språk

    Författare :Maria Rosenberg; Stockholms universitet.; [2008]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Romance languages French language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket; French; franska; agentive formations; agent nouns; compounds; contrastive; derivations; diachrony; French; instrument; lexeme; morphology; polysemy of agent; productivity; semantic patterns; semantics; Swedish; synchrony; VN compounds; verb stem; word formation;

    Sammanfattning : This study addresses the French morphological construction [VN/A/Adv/P]N/A. The main objectives are to posit a single rule for its formation and to question the implications of the agent polysemy. The theoretical framework is lexeme-based morphology, which adheres to weak lexicalism. LÄS MER

  3. 3. Herr Ivan et la question des sources : Une traduction d'Ívens saga ou du Chevalier au lion ?

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för franska, italienska och klassiska språk, Stockholms universitet

    Författare :Sofia Lodén; Stockholms universitet.; [2010]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Romance languages French language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Scandinavian languages; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Nordiska språk; HUMANITIES and RELIGION Aesthetic subjects Literature; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Estetiska ämnen Litteraturvetenskap; French; franska;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. La perception du français oral par des apprenants suédois

    Detta är en avhandling från Umeå : Moderna språk

    Författare :Monika Stridfeldt; Umeå universitet.; [2005]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; perception de la parole; reconnaissance des mots; français oral; acquisition de L2; apprenants de français; processus phonologiques; effacement du schwa; liaison; enchaînement; assimilation de sonorité; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Romance languages French language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket; Linguistics; lingvistik; French language; Franska;

    Sammanfattning : Swedish learners of French often experience large difficulties in understanding spoken French. Words that the learners know very well when written or when pronounced separately are often hard to recognize in the speech flow. The aim of this study is to examine Swedish learners’ perception of French speech in order to identify the problems. LÄS MER

  5. 5. L'alternance codique dans l'enseignement du FLE Étude quantitative et qualitative de la production orale d'interlocuteurs suédophones en classe de lycée

    Detta är en avhandling från Växjö, Kalmar : Linnaeus University Press

    Författare :Joakim Stoltz; Linnéuniversitetet.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Code-switching; language teaching and learning; French; modern languages; French as a foreign language; classroom research; Alternance codique; classe de langue étrangère; francais langue étrangère; acquisition; apprentissage; expression orale; Kodväxling; språkundervisning; franska; främmande språk; moderna språk; språkdidaktik; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Romance languages French language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Romanska språk Franska språket; Franska med didaktisk inriktning; Teaching and learning in French as a second language; Franska med didaktisk inriktning; Teaching and learning in French as a second language;

    Sammanfattning : The aim of the present study is, firstly, to investigate the amount of Swedish and French that is produced by teachers and students in the foreign language classroom and, secondly, to examine in which situations the interlocutors code-switch and for what purposes the two languages are used. The study is based on empirical data consisting of audio recordings of interactions taking place in two different classrooms in Sweden. LÄS MER