Sökning: "HENRIK HULTMAN"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden HENRIK HULTMAN.

  1. 1. De paedobaptismo, qui dicitur dissertatio academica, cujus partem tertiam ... p. p. mag. Henricus Gustavus Hultman ... et Hermannus Emanuel Uddenberg smolandi in auditorio Gustav. die I Mart. MDCCCLI. H. A. M. S

    Författare :Henrik Gustav Hultman; Herman Emanuel Uddenberg; Henrik Gustav Hultman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. De paedobaptismo, qui dicitur dissertatio academica, cujus partem quartam ... p. p. mag. Henricus Gustavus Hultman ... et Axelius Eugenius Andersson stip. reg. smolandi in auditorio Gustav. die I Mart. MDCCCLI. H. P. M. S

    Författare :Henrik Gustav Hultman; Axel Eugen Andersson; Henrik Gustav Hultman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. De paedobaptismo, qui dicitur dissertatio academica, cujus partem secundam ... p. p. mag. Henricus Gustavus Hultman ... et Carolus Jonas Östberg stip. reg. smolandi in auditorio Gustav. die XXVI Febr. MDCCCLI. H. P. M. S

    Författare :Henrik Gustav Hultman; Carl Jonas Östberg; Henrik Gustav Hultman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Liv och arbete i pizzabranschen

    Författare :Henrik Hultman; Jeja-Pekka Roos; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; immigrant entrepreneurship; the pizza industry; life mode analysis; biographical method; insertion sequences; stratification; occupational status; entrepreneurship policy; integration policy; Sociology; Sociologi;

    Sammanfattning : This thesis unravels the pizza trade through a sociological inquiry into its history, its businesses, and its people. In Sweden, the typical pizza place is a small independent business, owned and operated by one or a few people with immigrant backgrounds. Hence, the trade is an immigrant small business niche. LÄS MER

  5. 5. Mellan akademi och profession : Hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd lärarutbildning

    Författare :Henrik Hegender; Glenn Hultman; Tomas Kroksmark; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School-based teacher education; research- and experience-based teacher knowledge; assessment; learning objectives; tacit knowledge; Verksamhetsförlagd lärarutbildning; forsknings- och erfarenhetsgrundad lärarkunskap; bedömning; kunskapsmål; tyst kunskap; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Pedagogics and Educational Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att granska hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd utbildning (VFU) inom svensk lärarutbildning. Utgångspunkten tas i det faktum att lärares yrkeskunskaper under lång tid varit uppdelade och beskrivna som teoretiska och praktiska, till exempel uttryckta som lärares tänkande respektive lärares handlande, eller vad lärare vet och vad lärare kan utföra. LÄS MER