Sökning: "Högskolan Sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 68 avhandlingar innehållade orden Högskolan Sverige.

  1. 1. Ännu icke godkänt : lärares sätt att erfara betygssystemet och dess tillämpning i yrkesutövningen

    Författare :Bengt Selghed; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Betygsättning; grundskolan; Sverige; Målrelaterade betyg; Grundskollärare; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; betygsättning-historia-Sverige; betygsättning-attityder till; grundskolan-Sverige; lärare-attityder-Sverige;

    Sammanfattning : This thesis reports results from a study that focuses on how teachers experience the criterion-referenced grading system and how they say they use it in their professional work. The empirical study was carried out as semi-structured audiotaped interviews with thirty qualified teachers, in the subjects English, Maths and Swedish. LÄS MER

  2. 2. Skivbolag i Sverige : musikföretagandets 100-åriga institutionalisering

    Författare :Kjell Arvidsson; Svante Leijon; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; institution; institutional entrepreneurs; organizational fields; institutional process; music business; record companies.; institution; institutionella entreprenörer; organisatoriska fält; institutionell process; musikindustri; skivbolag; Business and economics; Ekonomi; Organisation theory; Organisationsteori;

    Sammanfattning : Record Companies in Sweden- 100 years of music business institutionalisation This thesis is about the development of Record Companies in Sweden over more then hundred years. The Aim is to understand the role of the record company in the change of the music industry by narrating and interpreting its development. LÄS MER

  3. 3. Applications of organization theory : on problems of the Swedish system of higher education

    Författare :Runo Axelsson; Lennart Rosenberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Högskolan; Sverige; Företag; Organisationslära; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Att styra i namn av akademisk kollegialitet

    Författare :Anna Bjuremark; Kenneth Hultvist; Bengt Börjeson; Ulf Sandström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Högskoleadministration; Sverige; Högskolelärare; Högskolan; Ledarskap; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The purpose of the study can in greater detail be described as makingan analysis of the role of knowledge, as well as the assumptions inscribedin knowledge, in the practices of governing academic subjects liketeachers and researchers. The point of departure is the new concepts of theinteraction between individual freedoms and social norms that emergedrecently in the context of the political governance of higher education(Management). LÄS MER

  5. 5. Att tänka kritiskt? : en studie om lärande, PBL och IT i ingenjörsutbildningen

    Författare :Ewa Olstedt; Magnus Söderström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogisk metodik; Problembaserad inlärning; Datorstödd undervisning; högskolan; Sverige; Högskoleutbildning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to increase our understanding of the learning environment being offered to engineering undergraduates in a technical university or institute of technology, using the Royal Institute of Technology in Stockholm (KTH) as a study case. The factual basis of the empirical study has been compiled from questionnaires, interviews and participants' observations. LÄS MER