Sökning: "Hållbart miljö arbete"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden Hållbart miljö arbete.

  1. 1. Styckares arbete : knivskarpt om hållbarhet

    Författare :Kjerstin Vogel; Jörgen Eklund; Roland Örtengren; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Ergonomics; meat cutting; knife; knife sharpening; polishing; interactive; industry intervention; sustainability; profitability; change; yield; stress; RAS; Ergonomi; styckning; kniv; knivskärpa; polering; interaktiv; branschintervention; hållbarhet; lönsamhet; förändring; utbyte; stress; RAS;

    Sammanfattning : Styckares arbete är fysiskt ansträngande och kännetecknas av att vara utpräglat manuellt där den handhållna kniven är det viktigaste verktyget. Arbetet innebär enligt arbetsskadestatistiken hög risk för arbetsrelaterade skador och sjukdomar. LÄS MER

  2. 2. Support for sustainable welfare? : A study of public attitudes related to an eco-social agenda among Swedish residents

    Författare :Kajsa Emilsson; Socialpolitik och hållbarhet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Hållbar välfärd; Attityder; Politisk handling; Ekosociala policyer; Ekosocial agenda; Sustainable welfare; Public attitudes; Political action; Social-ecological transformations; Eco-social policy;

    Sammanfattning : This thesis explores Swedish residents’ attitudes related to an eco-social agenda from a sustainable welfare perspective. It investigates public support for general policy goals related to an eco-social agenda as well as for specific eco-social policies. LÄS MER

  3. 3. Caring for people and the planet : preschool children’s knowledge and practices of sustainability

    Författare :Farhana Borg; Monika Vinterek; T. Mikael Winberg; Arjen E.J. Wals; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; consumption; daycare center; economic sustainability; environmental education; environmental sustainability; guardians; kindergarten; parents; preschool; preschool director; recycling; sharing resources; social sustainability; sustainable development; teacher; young children; pedagogiskt arbete; educational work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : Children across the globe today are continuously being exposed to and affected by various kinds of real-world complexities and challenges; however, research on their knowledge and practices in terms of sustainability is limited, in particular with regards to how preschool- and home-related factors are associated with their learning for sustainability. Since 1998, different types of eco-certification have been awarded by the Swedish National Agency for Education and Keep Sweden Tidy Foundation to promote education for sustainability (EfS) in all areas of education and learning. LÄS MER

  4. 4. Autonomous, yet Aligned : Challenges of Self-Leadership in Context

    Författare :Gisela Bäcklander; Matti A. Kaulio; Calle Rosengren; Max Rapp Ricciardi; Petra Bosch-Sijtsema; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; work design; knowledge work; self-leadership; self-regulation; employeeship; arbetsdesign; kunskapsarbete; självledarskap; självkontroll; medarbetarskap; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management;

    Sammanfattning : Följande avhandling bidrar till teorier om ledning av kunskapsarbete på mikronivå, genom att undersöka självledarskap i kunskapsarbete och organisatoriska försök att främja det på individ- och teamnivåer. Det empiriska materialet är insamlat i kontexter av innovativ mjukvaruutveckling, konsulter, och aktivitetsbaserat arbetssätt; metoden är företrädesvis djupintervjuer och tematisk analys, och i papper IV enkät och statistisk analys. LÄS MER

  5. 5. Influencing teaching and learning microcultures. Academic development in a research-intensive university

    Författare :Katarina Mårtensson; AHU Högskolepedagogisk utveckling; []
    Nyckelord :Academic development; higher education; leadership; mesolevel; microculture; significant network;

    Sammanfattning : The focus in this thesis is to explore theoretical perspectives and strategies for academic development, particularly in a research-intensive university. The purpose is to investigate academic development that aims to support and influence individual academic teachers and groups of teachers, in the different social collegial contexts that they work in, here called microcultures. LÄS MER