Sökning: "Gester"
Visar resultat 21 - 25 av 28 avhandlingar innehållade ordet Gester.
21. Scalable Methods for Developing Interlocutor-aware Embodied Conversational Agents : Data Collection, Behavior Modeling, and Evaluation Methods
Sammanfattning : This work presents several methods, tools, and experiments that contribute to the development of interlocutor-aware Embodied Conversational Agents (ECAs). Interlocutor-aware ECAs take the interlocutor's behavior into consideration when generating their own non-verbal behaviors. LÄS MER
22. Lab work in science education : Instruction, inscription, and the practical achievement of understanding
Sammanfattning : Taking an analytical perspective founded on ethnomethodology and conversation analysis, the four studies presented in this thesis provide detailed analyses of video recorded lab work in mechanics at secondary and university level. The investigated activities all build on educational design afforded by a technology called probeware. LÄS MER
23. Slöjdpraktik i skolan – hand, tanke, kommunikation och andra medierande redskap : Actaserien. Göteborg Studies in educational sciences, 183
Sammanfattning : Denna avhandling rapporterar en empirisk studie av slöjdpraktik i grundskolan. Fokus är riktat mot att studera slöjdaktiviteter mer ingående och vad slöjdande i skolan innebär som social praktik. LÄS MER
24. "Här ska kraften vara på!" Interaktion vid körövningar : en studie av instruktioner om luft och andning
Sammanfattning : Syftet för studien är att visa hur en körledare instruerar om luft och andning genom att studera verbalt och förkroppsligat språk i en barnkör när deltagare lär sig att sjunga. Forskningsfrågor har fokus på hur instruktioner om luft och andning ser ut, vilka resurser körledare använder för instruerandet och när under körövningen det instrueras. LÄS MER
25. En essä om estetisk efterrättelse
Sammanfattning : This thesis is about aesthetic observance. By these terms I intend to give an account of a social phenomenon considered an angle of approach on the understanding of norms. I narrow down the problems with the perspective from social psychology. The central claim by George Herbert Mead was that mind arises from human interaction. LÄS MER