Sökning: "German Education"

Visar resultat 1 - 5 av 59 avhandlingar innehållade orden German Education.

  1. 1. Akademisering av specialistsjuksköterskans utbildning i Sverige Spänningsförhållanden med anledning av  utbildningsreform i enlighet med Bologna

    Detta är en avhandling från Karlstad : Karlstads universitet

    Författare :Lena German Millberg; Karlstads universitet.; [2012]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Action Research; Clinical Nurse Specialist; Curriculum; Education Nursing Masters; Grounded Theory; Higher Education; The Bologna Process; Postgraduate Degree Projects.; Nursing Science; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Licentiatavhandlingens övergripande syfte var att studera konsekvenser av ökad akademisering och akademiskt lärande inom Svensk specialist-sjuksköterskeutbildning efter genomförande av ny utbildningsreform enligt Bologna.Bakgrund: Specialistsjuksköterskor förväntas i dagens hälso– och sjukvård att kunna bedriva en patientsäker och evidensbaserad vård, vilket kräver akademisk kompetens. LÄS MER

  2. 2. Shaping the nation with song Johann Friedrich Reichardt and the German cultural identity

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Culture and Aesthetics, Stockholm University

    Författare :Mårten Nehrfors Hultén; Stockholms universitet.; [2018]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Johann Friedrich Reichardt; nationalism; lied; education; German cultural identity; expressive community; Herder; Rousseau; 18th-century music history; Volkston; Musicology; musikvetenskap;

    Sammanfattning : The primary aim of this dissertation is to study the nationalistic worldview as it emerged in the German lands in the second half of the eighteenth century . The research focuses on how this influenced the artistic practices of Prussian composer, writer and court Kapellmeister Johann Friedrich Reichardt (1752–1814), and likewise how Reichardt’s activities influenced and formed this field. LÄS MER

  3. 3. Kulturbezogenes Lernen in asynchroner computervermittelter Kommunikation : Eine empirische Untersuchung von Online-Diskussionen im universitären Landeskundeunterricht

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Slavic and Baltic Studies, Finnish, Dutch, and German, Stockholm University

    Författare :Christine Becker; Stockholms universitet.; [2017]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; German as a Foreign Language; Cultural Learning; Computer-Mediated Communication; Higher Education; German; tyska;

    Sammanfattning : The omnipresence of digital media in all parts of our daily life raises the question of how it can contribute to language learning. This research project focuses on the potential of asynchronous computer-mediated communication for cultural learning in the context of language learning. LÄS MER

  4. 4. I privat och offentligt Undervisningen i moderna språk i Stockholm 1800–1880

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Peter Bernhardsson; Uppsala universitet.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; history of education; modern language teaching; private education; public education; 19th century; utbildningshistoria; moderna språk; privatundervisning; offentlig undervisning; 1800-tal; Utbildningssociologi; Sociology of Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to characterise the shifting relationship between public and private education in nineteenth-century Sweden. It does so by a study of modern language teaching in Stockholm 1800–1880. LÄS MER

  5. 5. Was bleibt? Vokabelerwerb im Fremdsprachenunterricht. Fallstudie zu einer Schülergruppe an einem schwedischen Gymnasium

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Elisabet Malvebo; Växjö universitet.; [2006]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; second language; vocabulary acquisition; incidental learning; intentional learning; reading; L3 German; self-report test; systematic teaching; beiläufiger Erwerb; intentionaler Erwerb; Deutsch als Fremdsprache; self-report Test; gesteuerter Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachendidaktik; Fremdsprachenerwerb; Wortschatzerwerb; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Other Germanic languages German language; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Övriga germanska språk Tyska språket; Tyska – didaktisk inriktning; German Education;

    Sammanfattning : In this research project the question is raised whether it is possible to detect and analyse differences between incidental and intentional vocabulary acquisition within a traditional, systematic teaching setting of German as an L3. The ten par-ticipating Swedish students at the upper secondary level worked with two differ-ent German newspaper articles in two different ways. LÄS MER