Sökning: "Göteborgs universitet"

Visar resultat 21 - 25 av 7262 avhandlingar innehållade orden Göteborgs universitet.

  1. 21. Effects of critical incidents on consumer satisfaction

    Författare :Margareta Friman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Perceived service quality; Consumer satisfaction; Negative critical incidents; Affect; Public transport; Psykologi; Psychology; Perceived service quality; Consumer satisfaction; Negative critical incidents; Affect; Public transport;

    Sammanfattning : Satisfaction is assumed to be an important cause of attitude change by mediating between preexposure and postexposure attitudes. A number of factors account for whether one is satisfied or not with a specific product or service. One factor is expectations, another performance of the product or service, and a third disconfirmation of expectation. LÄS MER

  2. 22. "Söka och finna" : en studie i samspelet mellan form och tematik i P.O. Sundmans berättelsesamlingar

    Författare :Johanna Lundström Gondouin; Göteborgs universitet Litteraturvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. L'Attribut de localisation et les nexus locatifs en français moderne

    Författare :Olof Eriksson; Lars Lindvall; Ebbe Spang-Hanssen; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; nexus; predication; predicative; adnominal-adnexal; locative; prepositional phrase; French language; Franska språket; French linguistics; Franska med inriktning mot språkvetenskap;

    Sammanfattning : The first part of the study (pp. 1-64) deals with the problem of defining the predicative complement. LÄS MER

  4. 24. Organisationskulturens betydelse för hantering av tomrum

    Författare :Staffan Kling; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; organisationskultur; tomrum;

    Sammanfattning : Organisationskulturens betydelse för hantering av tomrum När en organisationsmedlem är frånvarande från sin arbetsplats och sina arbetsuppgifter uppstår ett tomrum bestående av bland annat avsaknad av olika kompetenser. Denna uppsats handlar om hur detta tomrum hanteras och vilka strategier som används i detta sammanhang. LÄS MER

  5. 25. Vem tar notan? Skandaler i svensk offentlig sektor

    Författare :Patrik Johansson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Skandaler; legitimitet; offentlig sektor; korruption;

    Sammanfattning : Svensk offentlig sektor kan knappast sägas vara förknippad med skandaler. Men på senare tid har något förändrats och skandaler är numera ett inslag i den offentliga sektorn. Den här studien handlar om vad det innebär. LÄS MER