Sökning: "Frågor"

Visar resultat 1 - 5 av 1101 avhandlingar innehållade ordet Frågor.

  1. 1. Vilka frågor ställer elever och vilka elever ställer frågor : En studie av elevers frågor i naturorienterande ämnen i och utanför klassrummet

    Författare :Kjell Gisselberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; students questions; science teaching; classroom interaction; teacher strategies; gender differences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate some of the conditions for teaching based on questions asked by the students. Special attention is given to the possibilities inherent in students' questions and to the limitations in the classroom. LÄS MER

  2. 2. Riksdagens kontroll av regeringsmakten

    Författare :Patrik Bremdal; Thomas Bull; Fredrik Sterzel; Vilhelm Persson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; kontroll; kontrollmakt; makt; riksdag; regering; demokrati; konstitutionsutskottet; KU; interpellationer; frågor; spörsmål; misstroende; misstroendeförklaring; ansvar; konstitutionell; Constitutional law; Konstitutionell rätt; Konstitutionell rätt; Constitutional Law;

    Sammanfattning : With power comes responsibility, which requires both information about actions taken by those in power, and mechanisms for effective accountability. The possibility for the elected representatives to review and take action against the government and its exercise of power is central in our constitution. LÄS MER

  3. 3. Förskolans pedagogiska praktik som interaktion : Frågor och svar i vardagliga förskoleaktiviteter

    Författare :Sara Dalgren; Polly Björk-Willén; Jakob Cromdal; Helen Melander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Everyday activities in preschool; the educational practice of preschool; social interaction; ethnomethodology; conversation analysis; question-answer-sequences; educational practice;

    Sammanfattning : The overarching aim of the present study is to elucidate how preschool teachers and children in their interaction accomplish institutional everyday activities in preschool. What is analyzed, more specifically, is how the preschool teachers and children use certain interactional phenomena as resources when they organize their social interaction. LÄS MER

  4. 4. Bondeopposition och bondeinflytande under frihetstiden : centralmakten och östgötaböndernas reaktioner i näringspolitiska frågor

    Författare :Kalle Bäck; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to elucidate what degree the peasants at the local level were able to influence decision making on different levels of society. The study takes its point of departure in the petitions and solicitations of the peasants addressed to district courts (häradsrätter), county governors (landshövdingar) and the Riksdag. LÄS MER

  5. 5. Helgö-studier : 1, Frågor kring handel, hantverk och samhälle

    Författare :Agneta Lundström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER