Sökning: "Focus group"

Visar resultat 1 - 5 av 2367 avhandlingar innehållade orden Focus group.

  1. 1. Groupthink : An inquiry into the vicissitudes of regressive group processes

    Författare :Michael Rosander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; groupthink; group dynamics; group cohesiveness; group processes; decision-making;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to examine and further develop an expanded groupthink model (Granstrom & Stiwne, 1998), and also to develop methods to capture the phenomenon in ordinary, authentic working groups. The groupthink model was first proposed by Janis (1972, 1982) and incorporates an omnipotent stance as something highly cohesive groups use handle difficult situations. LÄS MER

  2. 2. ”Alla är ju med alla…” : Kamratskapande gruppinteraktioner i skolan

    Författare :Maria Heintz; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social interaktion; barn; skola; skola som institution; emotionell energi; interaktionsritual; grupp processer; Randall Collins; kamratskapande; kompisar; klasskamrater; gruppteori; grupp; social interaction; CHILDREN; school; emotional energy; interaction rituals; group processes; Randall Collins; school as institution; group;

    Sammanfattning : Social interaction often takes place in groups. The school class is an important group in which children interact. Children spend a large percentage of their day with their classmates in school and classmates are not only co-workers, but also individuals interacting socially as friends. LÄS MER

  3. 3. Borderline patients in group psychotherapy : studies in process and outcome

    Författare :Dan Stiwne; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; group psychotherapy; borderline patients; therapy drop-out; group psychotherapy outcome; therapist interventions;

    Sammanfattning : Group psychotherapy with borderline patients is an activity that is fraught with ominous apprehension and it is perhaps for this reason that little research has been done in the field. The aim of the present studies was to map out the area and to test some basic hypotheses about patient and therapist behaviour during the therapy process. LÄS MER

  4. 4. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar

    Författare :Johan Forsell; Karin Forslund Frykedal; Eva Hammar Chiriac; Anders Jönsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Group work assessment; Group work; Assessment; Collaboration; Validity; Oral intergroup presentation; Thematic analysis; Grupparbetsbedömning; Grupparbete; Bedömning; Samarbete; Validitet; Muntlig tvärgruppspresentation; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER

  5. 5. The Swedish Infant High-grade Reflux Trial - and a Focus group study of parents’ experiences

    Författare :Josefin Nordenström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; infant; high-grade vesicoureteral reflux; randomised; endoscopic treatment; antibiotic prophylaxis; renal damage; urinary tract infection; bladder function; parents experiences; focus group;

    Sammanfattning : Background: Vesicoureteral reflux (VUR) is a pathological back-flow of urine from the bladder to the ureter and renal pelvis. VUR is associated with an increased risk of urinary tract infections (UTI) and renal damages. LÄS MER