Sökning: "Finite Fields"
Visar resultat 1 - 5 av 219 avhandlingar innehållade orden Finite Fields.
1. Computing abelian varieties over finite fields
Sammanfattning : In this thesis we address the problem of developing effective algorithms to compute isomorphism classes of polarized abelian varieties over a finite field and of fractional ideals of an order in a finite product of number fields.There are well-known methods to efficiently compute the classes of invertible ideals of an order in a number field, but not much has previously been known about non-invertible ideals. LÄS MER
2. VLSI aspects on inversion in finite fields
Sammanfattning : Different algorithms and architectures for inversion in finite extension fields are studied. The investigation is restricted to fields of characteristic two. Based on a simple transistor model, various architectures are compared with respect to delay, area requirement, and energy consumption. LÄS MER
3. Isomorphism classes of abelian varieties over finite fields
Sammanfattning : Deligne and Howe described polarized abelian varieties over finite fields in terms of finitely generated free Z-modules satisfying a list of easy to state axioms. In this thesis we address the problem of developing an effective algorithm to compute isomorphism classes of (principally) polarized abelian varieties over a finite field, together with their automorphism groups. LÄS MER
4. Finite temperature and density QED with external fields
Sammanfattning : .... LÄS MER
5. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor
Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER