Sökning: "Förskolebarn"
Visar resultat 11 - 15 av 39 avhandlingar innehållade ordet Förskolebarn.
11. Bilderboken i förskolan : En utgångspunkt för samspel
Sammanfattning : The main purpose of the study is to investigate how children use picture books in the everyday practices in the Swedish pre-school. More specifically, I want to study the use of picture books based on the child's interaction with the book. LÄS MER
12. Visuell kultur i barns vardagsliv : Bilder, medier och praktiker
Sammanfattning : This study concerns visual culture in 64 children-s (6- to 8-year-olds) everyday practices at a Swedish after-school center. It draws on an interdisciplinary theoretical framework, ranging from visual culture to discourse analysis, exposing the complexity of visuality in children-s social interactions, when talking about TV-programs, mimicing Spice Girls videos, drawing caricatures or looking at picture books. LÄS MER
13. Förskolan som mötesplats : barns strategier för tillträden och uteslutningar i lek och samtal
Sammanfattning : Pre-school as a Meeting Place – Children’s Access-strategies and Exclusions in Play and Conversation The research reported in this thesis attempts to understand what happens when children interact with each other in the context of activities in a pre-school setting (here called Daggkåpan) when adults are not involved. By using ethnographically inspired methodology, in combination with conversation-analysis, this project has been analysing everyday interaction between children who are three to five years old. LÄS MER
14. Vad händer med lärandets objekt? : En studie av hur lärare och barn i förskolan kommunicerar naturvetenskapliga fenomen
Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta forskningsarbete är att undersöka hur lärare i förskolan i samtal med barn tar sig an en i Läroplan för förskolan (1998) framskriven innehållsaspekt. Den innehållsaspekt som är i fokus är naturvetenskap. LÄS MER
15. Att läsa bilder med kroppen : En studie om yngre förskolebarns kommunicerande
Sammanfattning : The aim of this study is to examine young pre-school children´s literacy with a focus on their communication about pictures. Based on the ethnographic method and video-recorded observations, this study demonstrates how young children communicate about pictures in various media. LÄS MER