Sökning: "Förskola teori"
Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden Förskola teori.
1. Interaktion och naturvetenskap i en förskola och en förskoleklass
Sammanfattning : Syftet med det här forskningsarbetet är att öka förståelsen av hur mönster i interaktionsprocesser påverkar barn och lärare i samtidiga skeenden. Studien syftar även till att öka insikten om hur naturvetenskapligt innehåll väljs ut och gestaltas i samspel mellan såväl barn som barn och lärare i en förskola och förskoleklass. LÄS MER
2. När förskolan möter neurovetenskap : Kunskapsteoretiska möten i teori och i praktik
Sammanfattning : This doctoral thesis in Early Childhood Education reports on encounters between the theories and practices of Swedish preschool and research-based neuroscience knowledge. Thus, this thesis concerns epistemological encounters and didactic consequences. LÄS MER
3. Towards a minor bilingualism : Exploring variations of language and literacy in early childhood education
Sammanfattning : The aim of this compilation thesis is to explore variations in bilingualism with the help of everyday specific situations at a Spanish-Swedish early childhood institution in Sweden, and by means of a ‘material-semiotic theorizing’. This means that material and semiotic elements are treated equally and entwined. LÄS MER
4. The Road From Damascus : New Arrival Immigrant Families and The Swedish Preschool
Sammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to examine the perceptions that new arrival immigrant families have of Swedish preschool, and the perceptions of these families as expressed by the Swedish state preschool political discourse over the last fifty-year period. For this purpose, the study uses critical discourse analysis, as proposed by Norman Fairclough. LÄS MER
5. Fysik som lärområde i förskolan. Möjligheter för barns begynnande lärande
Sammanfattning : Licentiatuppsatsen handlar om fysik som lärområde i förskolan där barns vardagserfarenheter liksom lärares arbete är centralt. Syftet med studien är att studera barns möjligheter för begynnande lärande kring friktion respektive ljud. LÄS MER