Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Risk och bejakande : Sexualitet och genus i sexualupplysning och sexualundervisning i TV
Sammanfattning : Denna studie undersöker hur sexualupplysning och sexualundervisning i TV producerar, reproducerar och utmanar föreställningar om sexualitet och genus. Det empiriska materialet består av tre programserier från Utbildningsradion samt två säsonger av Fråga Olle i Kanal 5. Programmen producerades och sändes mellan 1998 och 2004. LÄS MER
2. Drama som pedagogisk möjlighet : En intervjustudie med lärare i grundskolan
Sammanfattning : The aim of this study is to develop insights about what meaning teachers ascribe to their work with drama in education. Based on a socio-cultural perspective drama is seen as a tool for learning. LÄS MER
3. Dopet som kult och kultur : Bilder av dopet i dopsamtal och föräldraintervjuer
Sammanfattning : This study of Swedish secularisation and religiousness presents analyses of discourses related to the ritual of infant baptism. The aim of the study is to shed light upon the ambiguous image of Swedish religiousness. On the one hand, Sweden is regarded as one of the most secularised countries in the world. LÄS MER
4. Jag sa att jag älskade han men jag har redan sagt förlåt för det : Ålder, genus och sexualitet i skolans tidigare år
Sammanfattning : I denna studie undersöks hur föreställningar kring normalitet kommer till uttryck och förhandlas i de vardagliga praktikerna i skolans tidigare år. I särskilt fokus är normer kring ålder, genus och sexualitet. LÄS MER
5. Present absences : Exploring the posthumanist entanglements of school absenteeism
Sammanfattning : The aim of the study is to explore how school absenteeism as a material-discursive phenomenon is produced in the practices of humans and nonhumans, when absences and presences are registered and managed through digital technologies. How is the phenomenon of school absenteeism produced when absences and presences are digitally registered? How does the phenomenon of school absenteeism emerge when both human and nonhuman entanglements are included in the apparatuses of knowing?Through a posthumanist approach, the study engages empirically with two types of software for the registration of absences and presences at three Swedish schools. LÄS MER