Sökning: "Educational Research"

Visar resultat 1 - 5 av 1884 avhandlingar innehållade orden Educational Research.

  1. 1. Anspråk på utbildningsforskning : villkor för externa projektbidrag

    Författare :Dan Tedenljung; Lars Ryhammar; Ove Karlsson Vestman; Rita Foss-Lindblad; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational research; grant applications; power; rhetoric analysis; institutional; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This study focuses on outcome justifications during the preparation of project applications at the Swedish Research Council during the period of 2002-2004. The study is based on a theoretical approach derived from Michel Foucault placement of the reproductive processes in language use, John L. LÄS MER

  2. 2. Designing for added pedagogical value : A design-based research study of teachers’ educational design with ICT

    Författare :Jörgen Holmberg; Uno Fors; Göran Fransson; Jo Tondeur; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; added pedagogical value; design-based research; design framework; educational design; educational design research; EFL; ICT; teacher practice; TPACK; Information Society; informationssamhället; Innovative Learning;

    Sammanfattning : In an increasingly digitized world teachers are expected to take on the role of educational designers and use ICT to design in ways that add pedagogical value to teaching and learning. This thesis adopts a design-based research (DBR) approach to: (a) explore and contribute to the educational design processes of teachers of English as a foreign language in their efforts to use ICT for added pedagogical value, (b) examine how ICT is used in educational designs to create/contribute to what the teachers and students describe as added value and (c) explore, problematize and refine DBR as a research approach. LÄS MER

  3. 3. What's wrong with engineering education? Comparing and combining a teaching-problematization and a culture-problematization

    Författare :Oskar Hagvall Svensson; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; engineering culture; discourse analysis; engineering education; teaching methods; higher education pedagogy; engineering education research; educational reform; entrepreneurship education; ethnography;

    Sammanfattning : While much has been said about what is wrong with engineering education, the assumptions we make when talking about its problems often remain hidden. One particularly common implicit assumption is that inadequate teaching is the primary antecedent of educational problems. LÄS MER

  4. 4. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor

    Författare :Sara Blanck; Martin Stolare; Martin Jakobsson; Jan Löfström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; civics; social issues; teaching; subject integration; pupils; didactical choices; curriculum principles; powerful knowledge; specialised knowledge; everyday knowledge; educational theory; Klafki; Bildung; epoch-typical; educational reconstruction; grades 4–6; grades 7–9; compulsory school; interdisciplinary curricula; interdisciplinary teaching; conceptual change; inferences; migration biographies; sustainable development; samhällsorienterande ämnen; Samhällskunskap; undervisning; ämnesintegration; elever; didaktiska val; curriculumprinciper; kraftfull kunskap; specialiserad kunskap; vardaglig kunskap; bildningsteori; Klafki; bildning; epoktypiska samhällsfrågor; didaktisk rekonstruktion; årskurs 4–6; årskurs 7–9; grundskola; ämnesövergripande; ämnessamspel; begreppslig förändring; begreppslig utveckling; inferenser; migrationsbiografier; hållbar utveckling; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER

  5. 5. Moralen, barnet eller vetenskapen? : En studie av tradition och förändring i lärarutbildningen

    Författare :Agneta Linné; Lars-Magnus Engström; Donald Broady; Ulf P. Lundgren; Daniel Kallós; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teacher education; educational sociology; educational history; educational theories; social theories; curriculum research; curriculum theory; theories of cultural reproduction; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Tradition and change in compulsory school teacher education are studied historically, using the theoretical framework of curriculum theory and theory of cultural reproduction. The concepts of classification and framing are used as analytic devices. LÄS MER