Sökning: "Dilemmas"

Visar resultat 1 - 5 av 285 avhandlingar innehållade ordet Dilemmas.

  1. 1. Caregiving Dilemmas Ideology and Social Interactionin Tanzanian Family Life

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Sofia Johnson Frankenberg; Rolf Holmqvist; Birgitta Rubenson; Akunda Mbise; Trine Kjörholt; [2012]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Caregiving dilemmas; ideology; child rights; interaction; language socialization; Tanzania; early childhood relationships; participation; power asymmetries; Omsorgsdilemman; ideologi; barns rättigheter; interaktion; språksocialisation; Tanzania; tidiga barndoms relationer; deltagande; makt asymmetrier;

    Sammanfattning : This thesis explores caregiving ideology and social interaction in Tanzanian families with a focus on guidance and control of young children. The study is set within a context of social change in terms of urbanization as well as the implementation of the Convention on the Rights of the Child. LÄS MER

  2. 2. Social action : Variations, dimensions and dilemmas

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Mohammadrafi Mahmoodian; [1997]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology; Sociologi; SOCIAL SCIENCES Social sciences Sociology; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Sociologi; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : This study focuses on several key dimensions and types of social action. It examines variousconceptions of action within sociology: in particular, Marx's labour, Durkheim's normativelyregulated action, Weber's typology of instrumentally rational, value-rational, affectual andtraditional action, as well as Goffman's dramaturgical and Habermas's communicative action. LÄS MER

  3. 3. Att gestalta och omgestalta sitt ledarskap verksamhetsnära chefer inom kommunal omsorgsverksamhet reflekterar över chefsroll och arbetets innehåll

    Detta är en avhandling från Lund : Institutionen för psykologi, Lunds universitet

    Författare :Marie-Louise Österlind; Pirjo Birgerstam; Gunilla Härnsten; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; leadership; Social care; role; worksituation; dilemmas; constructivist; phenomenology;

    Sammanfattning : The present doctoral thesis aimed to explore what it means to be a first-level manages in a Swedish municipal social care administration, seen from the managers’ perspective. The empirical data derives from a participative, constructivist project which intended to contribute to new practice-based knowledge and to the learning and development of the participating managers. LÄS MER

  4. 4. Att gestalta och omgestalta sitt ledarskap: Verksamhetsnära chefer inom kommunal omsorgsverksamhet reflekterar över chefsroll och arbetets innehåll

    Detta är en avhandling från Lunds universitet, Institutionen för psykologi

    Författare :Marie-Louise Österlind; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social care; leadership; role; worksituation; dilemmas; constructivist; phenomenology;

    Sammanfattning : The present doctoral thesis aimed to explore what it means to be a first-level manages in a Swedish municipal social care administration, seen from the managers’ perspective. The empirical data derives from a participative, constructivist project which intended to contribute to new practice-based knowledge and to the learning and development of the participating managers. LÄS MER

  5. 5. Wasting time or having fun? : Cultural meanings of children and childhood

    Detta är en avhandling från Linköping : Tema Barn, Linköpings Universitet

    Författare :Gisela Eckert; Gunilla Halldén; [2001]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; Childhood; Parental Ideas; Cultural Meaning; Dilemmas; Play; TV; Barndomen; Barn och TV; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This study explores contemporary cultural meanings of children and childhood in a Swedish context. Its point of departure is an understanding that the meanings ascribed to what it is to be a child and what childhood is, are part of culture and, as such, transform through time and space. LÄS MER