Sökning: "Digitalisering"
Visar resultat 21 - 25 av 74 avhandlingar innehållade ordet Digitalisering.
21. Public Values and Decision Making in the Swedish e-Government Context
Sammanfattning : This thesis addresses topics of public values and decision making in relation to the use of technology in the public sector. The research is conducted in the Swedish government context. A range of values that is specific to the public sector has been defined and classified in prior research. LÄS MER
22. A Utopian Quest for Universal Knowledge : Diachronic Histories of Botanical Collections between the Sixteenth Century and the Present
Sammanfattning : This thesis explores the history of botany as a global collection-based science by tracing parallels between utopian traditions and botanical collecting, from their sixteenth-century beginnings to the present. A range of botanical collections, such as gardens, herbaria and classification systems, have played a central role in the struggle to discover a global or universal scientific order for the chaotic, diverse and locally shaped kingdom of plants. LÄS MER
23. Läromedel i praktiken : Läromedelsbruk i religionskunskap på gymnasiet
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka läromedelsbruk i religionskunskap på den svenska gymnasieskolan. Studien argumenterar för en vid förståelse av vad som kan betraktas vara läromedel.Resultaten visar att lärare använder en mångfald av läromedel. Förutom läroboken används olika typer av texter. LÄS MER
24. Digitalisering av gymnasieskolans verksamhet: tillgång och användning : Digitalization of upper secondary school: access and use
Sammanfattning : Skolan är en del av samhället och den digitala utvecklingen ger upphov till både möjligheter och utmaningar för skolans verksamhet. Denna licentiatuppsats handlar om digitaliseringen av svensk gymnasieskola och tar sin utgångspunkt i en verksamhet där tillgången till digitala verktyg på flera sätt är tillgodosedd. LÄS MER
25. Leading learning through digitalization in Swedish schools : beyond school leaders?
Sammanfattning : How can digitalization in schools be led towards positive outcomes? This has for education policy makers in Sweden been a question for decades. In recent years, formal school leaders in schools have come in focus in policy as important not only for schools in general, also specifically concerning digitalizing schools. LÄS MER