Sökning: "Development Issues"

Visar resultat 1 - 5 av 1848 avhandlingar innehållade orden Development Issues.

  1. 1. Managing R&D Processes - Focusing on Technology Development, Product Development, and their Interplay

    Författare :Dennis Nobelius; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; organizational interfaces; integration; project scope; product development; research and development; management issues; technology development;

    Sammanfattning : This thesis concerns management of research and development (R&D) processes, with an emphasis on technology development and product development and their interplay. The aim is to assist companies in leveraging their R&D efforts and to improve the understanding of R&D management. LÄS MER

  2. 2. Development and Autonomy : Conceptualising teachers’ continuing professional development in different national contexts

    Författare :Wieland Wermke; Viveca Lindberg; Tore West; Karin Rönnerman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teachers continuing professional development; CPD; Teacher autonomy; Teacher professionalism; Comparative education; Germany; Sweden; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : This thesis investigates teachers’ perceptions of continuing professional development (CPD) in Germany and Sweden with a questionnaire study comprising a total of 711 mainly lower secondary teachers. Three conceptual terms are elaborated and explained. LÄS MER

  3. 3. Indicators in Action : Development, Use and Consequences

    Författare :Sofi Ersson; Jan-Erik Gröjer; Cecilia Lindholm; Ulf Johanson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Business studies; Performance measurements; non-financial; human resources; development; use; consequences; public sector; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : The increased attention to performance measurements is evident in both private and public sector organizations and among both academics and practitioners. Although there is a strong belief in the possibilities of using measurements for managing organizations, both academics and practitioners have questioned measurements potential. LÄS MER

  4. 4. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor

    Författare :Sara Blanck; Martin Stolare; Martin Jakobsson; Jan Löfström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; civics; social issues; teaching; subject integration; pupils; didactical choices; curriculum principles; powerful knowledge; specialised knowledge; everyday knowledge; educational theory; Klafki; Bildung; epoch-typical; educational reconstruction; grades 4–6; grades 7–9; compulsory school; interdisciplinary curricula; interdisciplinary teaching; conceptual change; inferences; migration biographies; sustainable development; samhällsorienterande ämnen; Samhällskunskap; undervisning; ämnesintegration; elever; didaktiska val; curriculumprinciper; kraftfull kunskap; specialiserad kunskap; vardaglig kunskap; bildningsteori; Klafki; bildning; epoktypiska samhällsfrågor; didaktisk rekonstruktion; årskurs 4–6; årskurs 7–9; grundskola; ämnesövergripande; ämnessamspel; begreppslig förändring; begreppslig utveckling; inferenser; migrationsbiografier; hållbar utveckling; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER

  5. 5. Wireless Sensor Networks for Development : Potentials and Open Issues

    Författare :Marco Zennaro; Björn Pehrson; Andreas Kassler; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Telecommunication; Telekommunikation;

    Sammanfattning : Wireless Sensor Networks (WSNs) provide a way to bridge the gap between the physical and the virtual worlds. They promise unprecedented abilities to observe and understand large-scale, real-world phenomena at a fine spatial-temporal resolution. LÄS MER