Sökning: "Deleuze and Guattari"
Visar resultat 16 - 20 av 32 avhandlingar innehållade orden Deleuze and Guattari.
16. Mot en mindre profesjonalitet : "Rase", tidlig barndom og Deleuzeoguattariske blivelser
Sammanfattning : This thesis deals with professionalism in early childhood education in relation to «race» and whiteness in primarily a Norwegian landscape. The overall aim of the study is to investigate how sociomaterial «race»-events can be understood as constitutive of preschool teachers’ subjectivity. LÄS MER
17. Settler-Colonial Assemblages and the Making of the Israeli Frontier: Palestinian experiences of (in)security, surveillance and carceral geographies
Sammanfattning : This dissertation examines the operations of contemporary Israeli security machinery as it unfolds in the course of expanding the Israeli colonial frontier over Palestinian rural areas of the occupied West Bank. Since the early 1990s and up to the present, Israeli security measures and monitoring technologies multiplied and have come to operate across various public, hybrid and civilian actors and institutions that orchestrate control over Palestinian bodies as a mean to dispossess them and expand the Israeli frontier over their lands through the erection of settlements. LÄS MER
18. Flytande inflytande : Affektiva relationer mellan barn och miljön i förskolan
Sammanfattning : The purpose of this doctoral thesis is to develop more understandings concerning children’s influence in preschool. By adopting an immanent approach the study centers on young children’s affective relations with the milieu in preschool. LÄS MER
19. Experimenterande dans med förskolans yngsta barn : En studie i och med dans kropp och rörelse i förskolan
Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker experimenterande danspraktiker med ett- och tvååringar i förskolan, praktiskt och teoretiskt, vilket hittills endast studerats i ett fåtal studier och aldrig tidigare i ett empiriskt och praxisnära projekt med förskolans yngsta barn. Syftet är att undersöka hur danspraktiker kan göras möjliga och kommer till uttryck i experimenterande dans tillsammans med de allra yngsta barnen i förskolan när de görs till aktiva deltagare i danshändelsernas processer, utformning och innehåll i förskolan. LÄS MER
20. Becoming-place : (Re)conceptualising friluftsliv in the Swedish physical education and health curriculum
Sammanfattning : This thesis aims to critically examine taken for granted assumptions underpinning friluftsliv and outdoor education as a learning area in the curriculum, and to explore the educational potential of a place-responsive pedagogy. A growing body of critical research in outdoor studies suggest that there has been a discursive shift away from an activity-based personal and social development discourse, in favour of more critical awareness in outdoor education research. LÄS MER