Sökning: "Curriculum Studies"

Visar resultat 21 - 25 av 387 avhandlingar innehållade orden Curriculum Studies.

  1. 21. Contrasting language-in-education policy intentions, perceptions and practice : the use of English and Kreol Seselwa in the Seychelles

    Författare :Justin Zelime; Mats Deutschmann; Anders Steinvall; Angeline Mbogo Barrett; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Code switching; Kreol Seselwa Seychelles Creole ; L2 Medium of Instruction; Post Colonialism; Language Policy; Translanguaging; Bilingualism; Multilingualism; language studies; språkvetenskap;

    Sammanfattning : Many studies have shown that Second Language (L2) Medium of Instruction (MoI) policies in Africa are linked to educational inequity, substandard teaching practice, low literacy skills and poor overall academic performance. In the light of this background, this thesis aims to make a more thorough inquiry into questions related to language-in-education policies, L2 as MoI, and academic success in the Seychelles, a small island nation in the Indian Ocean. LÄS MER

  2. 22. Future School Management : Do Plans and Needs Match? A Comparative Study with Examples from Four OECD-Countries

    Författare :Kah Slenning; Arild Tjeldvoll; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Future studies; Scenario; Comparative study; Local Management of Schools; Competence; OECD; School Development; Interviews; Curriculum; National Educational Policy; Decentralization; Devolution; internationell pedagogik; International Education;

    Sammanfattning : The overriding aim of this study is to focus a factor affecting the readiness of the education systems of four OECD countries (or, to be quite correct, three countries and one state in the U.S.) to meet and adapt to changing demands and expectations on educational outcome. LÄS MER

  3. 23. Samhällskunskap som ämnesförståelse och undervisningsämne : Prioriteringar och nyhetsanvändning hos fyra gymnasielärare

    Författare :Roger Olsson; Héctor Pérez Prieto; Kenneth Nordgren; Svein Lorentzen; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher thinking; social studies; subject conceptions; teaching; internal and external goals; ämnesdidaktik; samhällskunskapslärare; ämnesförståelse; undervisningsämne; nyhetsanvändning; interna och externa mål; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This thesis seeks to contribute knowledge to how professional teachers in social studies express their subject conception, and its relation to the subject manifested in teaching. The data consists of 48 hours of observed teaching and interviews. LÄS MER

  4. 24. Samhällskunskap från styrdokument till undervisning : Tjugo lärare ramar in vad som påverkar deras praktik

    Författare :Joakim Öberg; Hans Albin Larsson; Ellen Almers; Anna Johnsson Harrie; Ingemar Ottosson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civics teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; curriculum theory; frame factor theory; lifeworld phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; läroplansteori; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Syftet med denna samhällskunskapsdidaktiska avhandling är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskapsämnet utifrån intentionerna i styrdokumenten (formuleringsarenan) till samhällskunskap som undervisning (realiseringsarenan), samt hur detta upplevs ha förändrats över tid. Det är således vad som händer mellan formuleringsarenan och realiseringsarenan, det vill säga tranformeringsarenan, som är i fokus. LÄS MER

  5. 25. Lärartillvaro och historieundervisning : innebörder av ett nytt uppdrag i de mätbara resultatens tid

    Författare :Anders Persson; Monika Vinterek; Björn Åstrand; Carina Rönnqvist; Arja Virta; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; History; History teacher; History didactics; Existential philosophy; Primary school; Lived experience; Martin Heidegger; Hanna Arendt; Curriculum change; Performativity; Historia; Lärare; Historiedidaktik; Existensfilosofi; Existentialisation; Mellanstadiet; Årskurs 4-6; Läroplan; Skolreform; Lgr 11; Gert Biesta; Jonas Aspelin; historia med utbildningsvetenskaplig inriktning; history of education; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : Swedish compulsory school has recently been subjected to a number of political reforms. Between 2011 and 2014, for example, earlier grades, more national tests and a new curriculum plan (Lgr 11) were to be implemented. This thesis aims to examine those changes as they were experienced by teachers who teach history in Swedish upper primary schools. LÄS MER