Sökning: "Critical thinking"

Visar resultat 11 - 15 av 244 avhandlingar innehållade orden Critical thinking.

  1. 11. Newly graduated nurses' perception of competence, critical thinking and research utilization

    Författare :Sigrid Wangensteen; Gun Nordström; Inger S. Johansson; Monica Björkström; Ania Willman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Newly graduated nurses; critical thinking; research utilization; nurse competence; Nursing; Omvårdnad; Nursing Science; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Sigrid Wangensteen has the recent years been engaged in doctoral studies at Karlstad University in combination with teaching at the bachelor program in nursing at Gjøvik Universtity College.This doctoral thesis is focused on newly graduated nurses, their perception of competence, critical thinking dispositions, research use and their experiences of being a nurse during their first year as a nurse. LÄS MER

  2. 12. Kritiskt omdöme i samhällskunskap : Undervisningsutvecklande studier av samhällsanalytiskt resonerande i rättvisefrågor

    Författare :Malin Tväråna; Inger Eriksson; Johan Sandahl; Jan Löfström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; social science; civics; social science education; fairness; justice; civic reasoning; critical thinking; social science analysis; civic reasoning; teaching and learning; phenomenography; variation theory; intersubjectivity; activity theory; learning study; samhällskunskap; medborgarbildning; samhällskunskapsdidaktik; samhällsanalys; samhällsanalytiskt tänkande; kritiskt tänkande; rättvisa; ämnesdidaktik; didaktik; fenomenografi; variationsteori; intersubjektivitet; verksamhetsteori; learning study; ämnesdidaktik med inriktning mot de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik; Teaching and Learning with Specialisation in the Social Sciences Education;

    Sammanfattning : Teachers struggle to design teaching that that will promote students’ social science knowledge in accordance with the citizenship education purpose of the subject. This study aims to expand the knowledge base of social science education by exploring the meaning of, and teaching for, the ability to critically analyse essentially contested value issues, specifically fairness and justice issues, in social science. LÄS MER

  3. 13. Project work, independence and critical thinking

    Författare :Anders Eklöf; Torgny Ottosson; Lars-Erik Nilsson; Kristianstad University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis studies how students do projects in a Swedish upper secondaryschool. The students have to produce products and at the same time provethem self as independent in relation to the teachers, and negotiate therequirements of the project setting and the written instructions within thegroup. LÄS MER

  4. 14. Project work, independence and critical thinking

    Författare :Anders Eklöf; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Topos som meningsskapare : Retorikens topiska perspektiv på tänkande och lärande geonom argumentation

    Författare :Maria Wolrath Söderberg; Lennart Hellspong; Tina Kindeberg; Anders Eriksson; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Rhetoric; topoi; critical thinking; learning; Aristotle; Meaning making; Retorik; topos; doxa; kritiskt tänkande; pedagogik; Aristoteles; Retorik;

    Sammanfattning : De flesta teorier om meningsskapande som är moderna inom ramen för den högskolepedagogiska diskursen i Sverige idag utgår från en perspektivisk kunskapssyn. Det kan emellertid vara svårt att realisera en didaktik som tar många synsätt på allvar i klassrummet utan att landa i hållningslös relativism. LÄS MER