Sökning: "Consumption"

Visar resultat 11 - 15 av 3280 avhandlingar innehållade ordet Consumption.

  1. 11. Förpackningens förvandlingar : Konsumtion och karneval i barnboken

    Författare :Martin Hellström; Bengt Erik Eriksson; Lars-Håkan Svensson; Boel Westin; Maria Nikolajeva; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Children s literature; consumption; package; carnival; Zygmunt Bauman; Mikhail Bakhtin; Roald Dahl; Herge; Tove Jansson; Astrid Lindgren; Barbro Lindgren; Christine Nöstlinger; Maurice Sendak; Barnlitteratur; konsumtion; förpackning; karneval; Zygmunt Bauman; Michail Bachtin; Roald Dahl; Herge; Tove Jansson; Astrid Lindgren; Barbro Lindgren; Christine Nöstlinger; Maurice Sendak; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Comparative literature;

    Sammanfattning : Här studeras den massproducerade förpackningen som motiv inom ett flertal barnböcker, såsom Pippi Långstrump och Mio min Mio av Astrid Lindgren, Charlie and the Chocolate factory av Roald Dahl, In the Night Kitchen av Maurice Sendak, Korken flyger av Barbro Lindgren, samt ett flertal verk av Tove Jansson och Herge. I dessa verk ses förpackningen som den främsta symbolen för vårt konsumtionssamhälle. LÄS MER

  2. 12. The market hall revisited : Cultures of consumption in urban food retail during the long twentieth century

    Författare :Jenny Lee; Roger Qvarsell; Klas Nyberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Market hall; quality; consumption; cultures of consumption; urban culture; food retail; Saluhallar; kvalitet; konsumtion; konsumtionskulturer; städer; livsmedelshandel; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : In today’s consumption landscape the market hall is a place of luxury and authenticity. However, the idea of the market hall has changed several times during the nineteenth and twentieth centuries. LÄS MER

  3. 13. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion

    Författare :Johanna Sjöberg; Bengt Sandin; Anna Sparrman; Karin Ekström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Children; childity; advertising; visual culture; visual consumption; critical discourse analysis; consumer society; Barn; barnighet; reklam; visuell kultur; visuell konsumtion; konsumtionssamhälle; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER

  4. 14. Seven dimensions of consumption

    Författare :Isak Barbopoulos; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Consumer Motivation Scale; consumption goals; multi-dimensionality; context-dependence; scale development;

    Sammanfattning : This thesis presents the development of the integrative, context-sensitive, and multi-dimensional Consumer Motivation Scale (CMS). The CMS is based on the three higher-order master goals of goal-framing theory: the gain goal (“to guard or improve one’s resources”), the hedonic goal (“to feel better right now”), and the normative goal (“to act appropriately”). LÄS MER

  5. 15. Consumption and Practice : Unfolding Consumptive Moments and the Entanglement with Productive Aspects

    Författare :Benjamin Hartmann; Jacob Östberg; Dannie Kjeldgaard; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis investigates consumption through a practice-theoretical perspective. Practices are routinized sets of human activity involving doings, meanings, and objects. Previous work has suggested conceiving of consumption as moments in practices. LÄS MER