Sökning: "Conceptual understanding and physics"

Visar resultat 6 - 10 av 11 avhandlingar innehållade orden Conceptual understanding and physics.

  1. 6. Student activity — a way to improve the conceptual understanding of physics in Lao PDR?

    Författare :Phimpho Luangrath; Sune Pettersson; Oleg Popov; Bertil Sundqvist; Svein Sjøberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mechanics concept; Group discussion; Problem solving strategy; alternative concepts; context.; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of physics; fysikdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis reports about Laotian students’ understanding of the concepts of mechanics, and students’ activities when solving physics problems in groups. Totally, more than 1,000 first year university students from three universities in Laos have been tested using two versions of the Force Concept Inventory (FCI) over a period of three years. LÄS MER

  2. 7. A study of bacterial adhesion on a single-cell level by means of force measuring optical tweezers and simulations

    Författare :Oscar Björnham; Staffan Schedin; Ove Axner; Kirstine Berg-Sörensen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Physics; Fysik; fysik; Physics; cell research; cellforskning; molecular cell biology; molekylär cellbiologi;

    Sammanfattning : The intriguing world of microbiology is nowadays accessible for detailed exploration at a single–molecular level. Optical tweezers are a novel instrument that allows for non–invasive manipulation of single cells by the sole use of laser light and operates on the nano– and micrometer scale which corresponds to the same length scale as living cells. LÄS MER

  3. 8. The fundamental structure of matter

    Författare :Johan Hansson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Fysik; Fysik;

    Sammanfattning : The subject of this thesis is "the fundamental structure of matter, that is, the quest of understanding the deepest level of the physical world, and the interactions relevant at that level. The hope is that, as one goes deeper, the laws are going to be simpler, not necessarily in mathematical terms, but in conceptual terms. LÄS MER

  4. 9. Analogical reasoning in science education : - connections to semantics and scientific modelling in thermodynamics

    Författare :Jesper Haglund; Helge Strömdahl; Konrad Schönborn; Roland Kjellander; Kevin Dunbar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; science education; thermodynamics; analogical reasoning; semantics; scientific modelling; naturvetenskapsdidaktik; termodynamik; analogiskt tänkande; semantik; vetenskaplig modellering;

    Sammanfattning : Analogiskt tänkande är en central kognitiv förmåga som vi använder i vardagslivet, såväl som i mer formella sammanhang, såsom i forskning och undervisning. Föreliggande avhandling behandlar hur analogier och analogiskt tänkande, uppmärksamhet på semantik och förståelse för vetenskaplig modellering kan användas för att hantera utmaningar i naturvetenskapsundervisningen, särskilt inom området termodynamik. LÄS MER

  5. 10. Att vördsamt värdesätta eller tryggt trotsa : Gymnasiefysiken, undervisningstraditioner och fysiklärares olika strategier för energiundervisning

    Författare :Susanne Engström; Peter Gustafsson; Carina Carlhed; Erik Dahlquist; Margareta Ekborg; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :naturvetenskapernas och teknikens didaktik; naturvetenskapernas och teknikens didaktik;

    Sammanfattning : Energiundervisning inom gymnasiets skolfysik ska enligt kursplaner inbegripa begreppsförståelse, undersökande arbetssätt och fysikkunskaper satta i sammanhang. Dessutom framhåller politiska dokument att fysikundervisningen ska inkludera hållbar utveckling som ett sätt att kontextualisera fysikkunskaper och bidra till elevers handlingskompetens. LÄS MER