Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Kunskapsbygge på nätet. En studie av studenter i dialog
Sammanfattning : This thesis investigates students' dialogue and collaboration when working in small groups in a netbased course. The aim is to describe and shed light on student's dialogue and collaboration in a computer-mediated communication working with a problem oriented task. LÄS MER
2. Interaktion och naturvetenskap i en förskola och en förskoleklass
Sammanfattning : Syftet med det här forskningsarbetet är att öka förståelsen av hur mönster i interaktionsprocesser påverkar barn och lärare i samtidiga skeenden. Studien syftar även till att öka insikten om hur naturvetenskapligt innehåll väljs ut och gestaltas i samspel mellan såväl barn som barn och lärare i en förskola och förskoleklass. LÄS MER
3. Interaktion och naturvetenskap i en förskola och en förskoleklass
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. The educational challenge in "education for sustainable development" : qualification, social change and the political
Sammanfattning : This thesis explores how Education for Sustainable Development (ESD) as an overarching perspective makes meaningof educational aims and purposes. Sustainable development, as a concept, is by necessity complex, and deals withintegrated dimensions of environmental, social-cultural and economic sustainability. LÄS MER
5. Simulerad verklighet i gymnasieskolans fysik : En designstudie om en augmented reality simulering med socio-naturvetenskapligt innehåll
Sammanfattning : This thesis takes its standpoint in the declining interest for science studies in Sweden and abroad. According to Dillon and Oshorne (2009), science education is not conceived as an education for the lllajority of students. It is targeted at supplying the society with future scientists, ignoring the need for a science education for all students. LÄS MER