Sökning: "Christina Segerholm"

Visar resultat 6 - 10 av 15 avhandlingar innehållade orden Christina Segerholm.

  1. 6. Styrning av skolan genom statliga sanktioner : Verkningar för rektorn av den skärpta tillsynen

    Författare :Håkan Eilard; Jan Almäng; Elisabet Nihlfors; Christina Segerholm; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Governing system; Governing measures; Principal; Governing body; Effects; Anticipation; Scope for action; Inspection; Sanctions; Juridification; Styrsystem; styrmedel; ledning; rektor; huvudman; handlingsutrymme; verkningar; tillsyn; inspektion; sanktioner; juridifiering; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Skolan är en av välfärdssamhällets viktigaste institutioner. Den lyfts fram i den politiska debatten som möjliggörare för att varje enskilt barn ska utveckla sin unika egenart och förmåga att delta i samhällslivet. Skolan ska också bidra till att över tid upprätthålla de demokratiska värderingar som samhället vilar på. LÄS MER

  2. 7. Rum, barn och pedagoger : Om möjligheter och begränsningar i förskolans fysiska miljö

    Författare :Sofia Eriksson Bergström; Christina Segerholm; Lisbeth Åberg Bengtsson; Anette Sandberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Affordances; activity theory; case study; children s perspective; ethnography; physical environment; preschool; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : In this thesis the relationship between the physical environment of preschool, children and preschool teachers is studied. Children participate in preschool from an early age and thus are expected to find themselves within an institutional framework (Eilard & Tallberg Broman, 2011) early in life. LÄS MER

  3. 8. Elevinflytande i gränslandet mellan didaktik och makt – en studie av undervisningspraktiken i tre grundskolor

    Författare :Linda Eriksson; Christina Segerholm; Göran Bostedt; Marianne Dovemark; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; compulsory school; democracy; didactic theory and practice; influence; knowledge; learning; multiple case study; power;

    Sammanfattning : This thesis focuses on student influence in the borderland between didactics and power. Student influence is ambiguous and the mission of student influence can be interpreted in different ways in Swedish compulsory schools. LÄS MER

  4. 9. Pedagogiska identiteter : Fostran till entreprenörskap

    Författare :Håkan Karlsson; Christina Segerholm; Anders Olofsson; Christian Lundahl; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; classification; entrepreneurship; entrepreneurship education; fostering; framing; pedagogic identities; the pedagogic device;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral dissertation project has been to investigate and describe Entrepreneurship Education in one Swedish county, E‐county. The dissertation is based on five studies, four case studies and a minor follow‐up study. Together these studies constitute a multiple case study called The Main Study. LÄS MER

  5. 10. Spaces, mobilities and youth biographies in the New Sweden : Studies on education governance and social inclusion and exclusion

    Författare :Joakim Lindgren; Christina Segerholm; Héctor Pérez Prieto; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; education governance; social exclusion; biography; space; mobility; performativity; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The main theme of this thesis is the relation between education governance and social inclusion and exclusion. Overall the thesis is based on a life history approach were biographical interviews with young people are complemented with other contextual data such as survey data, longitudinal statistics, interviews with local politicians and school actors and local reports. LÄS MER