Sökning: "Celebrity Culture"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden Celebrity Culture.

  1. 1. Om Kändisjournalistik

    Författare :Michael Rübsamen; Administration; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; celebrity culture; Media Analysis; kändiskultur; journalistik; press; media and communication studies; genre analysis; glamour; Celebrity studies; journalism; media and communication studies; glamour; press; genre analysis; social status;

    Sammanfattning : The thesis approaches the research question of how journalistic practices facilitate the construction of celebrity status. Theoretically, celebrity is conceptualised as a particularly fluid form of social status based on mediatized attention and engagement. LÄS MER

  2. 2. Ryktbarhetens ansikte : Verner von Heidenstam, medierna och personkulten i sekelskiftets Sverige

    Författare :Andreas Nyblom; Martin Kylhammar; Lisbeth Larsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Media history; sociology of literature; public discourse; celebrity culture; cultural production; Verner von Heidenstam; 19th century; 20th century; Sweden; Kulturhistorisk medieforskning; litteraturhistoria; litteratursociologi; kändisskap; celebritetskultur; mediebilder; reception; historiebruk; offentlig meningsproduktion; Verner von Heidenstam; sekelskiftet 1900; HUMANITIES and RELIGION; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Ryktbarhetens ansikte behandlar en tidigare outforskad aspekt av svensk litteraturoch kulturhistoria: författaren som celebritet. Kändisskap är ingen senmodern företeelse kopplad till uppkomsten av medieformer som film eller television. LÄS MER

  3. 3. Storstadens dagbok : Boulevardpressen och mediesystemet i det sena 1800-talets Stockholm

    Författare :Erik Edoff; Patrik Lundell; Marie Cronqvist; Jonas Harvard; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Boulevard press; culturla history of the media; media system; media history; press history; journalistic techniques; celebrity culture; mediated centre; journalistic roles; urban culture; Boulevardpress; kulturhistorisk medieforskning; mediesystem; mediehistoria; presshistoria; journalistiska tekniker; celebritetskultur; medierat centrum; journalistroller; urban kultur;

    Sammanfattning : This thesis explores the late 19th century boulevard press in Stockholm. The study is based on four weekly boulevard newspapers during the period: Figaro, Vikingen [The Viking], Budkaflen [The Fiery Cross] and Hvad Nytt [What’s New]. The main focus of the boulevard press was high-society people and the theatres and restaurants these visited. LÄS MER

  4. 4. Storstadens dagbok : Boulevardpressen och mediesystemet i det sena 1800-talets Stockholm

    Författare :Erik Edoff; Mediehistoria; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; boulevard press; cultural history of the media; media systems; media history; press history; journalistic techniques; celebrity culture; mediated centre; journalistic roles; urban culture;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker Stockholms boulevardpress under det sena 1800-talet. Studiens huvudsakliga empiriska material utgörs av de fyra boulevardveckotidningarna Figaro, Vikingen, Budkaflen och Hvad Nytt. Boulevardpressens största intresse var den lokala societeten och de teatrar och restauranger den frekventerade. LÄS MER

  5. 5. Oscar Night in Hollywood : Fashioning the Red-Carpet from the Roosevelt Hotel to International Media

    Författare :Elizabeth Castaldo Lundén; Jan Olsson; Mary R. Desjardins; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Red-Carpet; Academy Awards; Oscars; Fashion; Oscarcast; Epiphenomena; Red-Carpet Treatment; Celebrity Culture; Hollywood Royalty; Stars; Glamour; Media History; Hollywood Designers; Edith Head; Fashion Expert; Fashion Consultant; Best- and Worst- Dressed List; Public Relations; Endorsement; Americana; Television; pseudo-event; media event; vortextuality; modevetenskap; Fashion Studies;

    Sammanfattning : This study investigates the red-carpet phenomenon from a historical perspective, seeking to understand how the Academy Awards’ red-carpet became the most prominent fashion show in media culture. The connections between Hollywood and the fashion industry predate the inception of the ceremony, and so does the role of Hollywood actresses as trendsetters. LÄS MER