Sökning: "CASE FÖRSKOLAN"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden CASE FÖRSKOLAN.

  1. 1. Kommunikation i förskolan : förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap

    Författare :Linn Eckeskog; Annika Egan Sjölander; Per-Olof Erixon; Jakob Svensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pre-school; organisations; non-professional communicators; social constructivism; organisational identity; legitimacy; democracy; digitalization; multimodality; Förskola; icke-professionella kommunikatörer; socialkonstruktivism; organisationsidentitet; legitimitet; digitalisering; multimodalitet; medie- och kommunikationsvetenskap; media and communication studies;

    Sammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to study communication work among personnel in Swedish pre-schools, with a particular focus on mediated communication with parents. The purpose is also to analyse what roles are given to the professionals in this communication, to identify what subject positions are constructed and to identify how boundaries are managed within the communication practices. LÄS MER

  2. 2. Integration förskola, skola, fritidshem : utopi och verklighet : ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö

    Författare :Gunilla Fredriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskolan; Grundskolan; Fritidshem; Samarbete; Förskolepedagogik;

    Sammanfattning : The dissertation deals with the prerequisities for integrating preschool, primary school and leisure time centres and also prerequisities for parent cooperation. It is built on two case studies. LÄS MER

  3. 3. Följ mig bortåt vägen... : om pedagogisk handledning i förskolan

    Författare :Birgitta Hammarström-Lewenhagen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational supervision; work-related knowledge formation; narrative; dialogue; autonomy; reciprocality; curriculum; epistemic cultures;

    Sammanfattning : The main issue of this work concerns the meaning of educational supervisionas a tool for collaborative work-related knowledge formation in preschool.The study is based upon and complements the analysis of the phenomenoneducational supervision in a previous study presented in my previousbook Det mångtydiga mötet – ett försök att förstå komplexiteten i pedagogiskhandledning med yrkesverksamma [The many folded encounter – anattempt to understand the complexity in collaborative educational supervision]. LÄS MER

  4. 4. Bland dokumentationer, reflektioner och teoretiska visioner : idéer och diskurser om hur barn skapar mening i förskolan

    Författare :Therese Lindgren; Malmö högskola; []
    Nyckelord :Reggio Emilia; Pedagogisk dokumentation; Förskola; Posthumanism; Nymaterialism; Kritisk diskursanalys; Meningsskapande; Pedagogical Documentation; New Neo Materialism; Critical Discourse Analysis; Early Childhood Education; Meaning making;

    Sammanfattning : How children create meaning in relation to their physical, social, and cultural worlds can be regarded as a central question, both within the traditional Swedish preschool discourse and within the Reggio Emilia philosophical approach to early childhood educa-tion. In the Reggio Emilia approach, the search for the meaning of life and of the self in life is seen as an essential human necessity (Rinaldi, 2006). LÄS MER

  5. 5. Språkliga gemenskaper och minoritetsspråkiga barn i svensk förskola

    Författare :Ellinor Skaremyr; Annica Löfdahl; Lovisa Skånfors; Anne Kultti; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; speech community; cultural community; minority language; newly arrived; national minority language; multilingualism; language support; language development work; Förskola; språklig gemenskap; kulturell gemenskap; minoritetsspråk; nyanlända; nationellt minoritetsspråk; flerspråkighet; språkstöd; språkutvecklande arbete; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to contribute with knowledge about how speech communities are formed and maintained in Swedish preschools when minority language children participate. The dissertation is based on two empirical studies that are linked together by an ethnographical communication model. LÄS MER