Sökning: "Business process reengineering"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden Business process reengineering.

  1. 1. Från system till process : kriterier för processbestämning vid verksamhetsanalys

    Författare :Mikael Lind; Göran Goldkuhl; Mats-Åke Hugoson; Anders G. Nilsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business Process Reengineering; Total Quality Management; Process Management; verksamhetsanalys; processbestämning; verksamhetsutveckling; kommunikationsorienterad; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : I samband med systemutveckling och annat förändringarbete finns det behov av att göra en verksamhetsanalys för att utveckla kunskap om nuvarande och framtida verksamhet. Verksamheter är komplexa och ofta svåröverblickbara företeelser. LÄS MER

  2. 2. Value-based management - positioning of claimed merits and analysis of application

    Författare :Peter W Jönsson; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; adoption; management process aspects; objective; performance measurement; strategic planning; remuneration; MVA; EVA; TBR; CFROI; Accounting; TSR; measurement aspects; management accounting constructs; Value-based management; management accounting; Redovisning;

    Sammanfattning : Value-based management has attracted considerable interest among organizations and academics in recent years. Responding to calls for case-based research, this thesis describes, analyses and conceptualizes value-based management as a management accounting construct. While previous research has focused on the measures (eg. LÄS MER

  3. 3. Informationssystem vid ökad affärs- och processorientering : egenskaper, strategier och utveckling

    Författare :Ulf Melin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; informationssystem; informationsteknik; systemutveckling; total quality management; business process reengineering; affärsprocesser; processorientering; förändringsarbete; Computer science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : Att organisationer ställs inför ökat förändringstryck i form av konkurrens, förfinade kundkrav samt ökad kvalitet i produkter och tjänster är välkänt. Organisationer försöker möta detta genom förändring av egen verksamhet - en förändring som numera ofta innehåller ökad processorientering och kund/affärsorientering. LÄS MER

  4. 4. The Outsourcing PRocess - Strategic and operational realities

    Författare :Reine Wasner; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The combination of shorter product life cycles, increased product complexity, and resource !imitations in conjunction with the globalization of the economy puts immense pressure on corporations to become more efficient, or leaner, in their operations (Alexander 1985, Sanchez 1997, Harryson 1998). One way of managing such competitive pressures has been tooutsource certain acrivities and focus internally on what has popularly been termed core competenciq thus enabling expansion and growth without having to carry the entire financial burden This is especially true for the increasing number of firms that have assumed (whether by choice or as an imperative) the systems integrator role, which implies migrating upwards in the value chain. LÄS MER

  5. 5. Analysis of Work Methods in Manufacturing Systems Engineering

    Författare :Jonas Nelson; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; co-operation; case study; analysis; work method; systems engineering process;

    Sammanfattning : Globalisation leading to increased lead-time pressure within engineering departments put demands on efficient human work processes. The trend is towards co-located, cross-functional teams, but also towards geographically dispersed organisations, and collaboration among specialists over not only departmental boundaries, but also across company boundaries. LÄS MER