Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 177 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Bourdieu och Arkeologi. Struktur och praxis bland gropkeramiker på Västerbjers, Gotland

    Författare :Anna-Carin Andersson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Bourdieu; archaeology; symbolic capital; structure; praxis; Pitted Ware Culture; Västerbjers;

    Sammanfattning : With point of departure in three main objectives the purpose of the thesis is to examine the potential of the reasoning and concepts of the French sociologist Pierre Bourdieu (1930–2002) in an analysis of an archaeological material. Earlier attempts to use his reasoning in archaeology have not in a sufficient way considered the complexity of these reasoning. LÄS MER

  2. 2. Social Class in Science Class

    Författare :Anna Jobér; Malmö högskola; []
    Nyckelord :social class; science classroom; students; teacher; laboratory work; group work; dialogues; Bourdieu; Bernstein; hidden negotiations; colliding codes; social discourse; processes; social klass; naturvetenskapliga klassrummet; elever; lärare; laborationer; grupparbete; kommunikation; Bourdieu; Bernstein; dolda förhandlingar; kolliderande koder; social diskurser och social processer;

    Sammanfattning : One of the most important aims of schooling is to give all children an equal education. Despite this, social differences continue to be reproduced in school. LÄS MER

  3. 3. Sociologi och epistemologi : om Pierre Bourdieus författarskap och den historiska epistemologin = [Sociology and epistemology] : [on Pierre Bourdieu's work and the historical epistemology]

    Författare :Donald Broady; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Bourdieu; Pierre; 1930-2002; Sociologi; historia; Frankrike; 1900-talet; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : The sociology of Pierre Bourdieu is analyzed from two angles.On the one hand, the development of Bourdieu's methods and key concepts (symbolic capital, cultural capital, habitus, field) is traced back to the problems which he and his collaborators have encountered in their research practice. LÄS MER

  4. 4. Om den sociale og symbolske funktion af uddannelsesevalueringer : konstruktionen af et objekt

    Författare :Morten Nørholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; evaluering; evalueringsforskning; felt; kapital; habitus; social reproduktion; sociale dominansforhold; Bourdieu; Durkheim; Lundgren; Callewaert; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Afhandlingens teoretiske udgangspunkt er hos Émile Durkheim, Pierre Bourdieu, Ulf P. Lund­gren, Staf Callewaert, det konkrete er en række evalueringer af uddannelser til (semi)professioner inden for sundhedssektoren. I afhandlingen konstrueres den sociale og symbolske funktion af uddannelsesevalueringer. LÄS MER

  5. 5. Välja eller hamna : Det praktiska sinnet, familjers val och elevers spridning på grundskolor

    Författare :Charlotte Skawonius; Lennart Grosin; Donald Broady; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; praktiskt sinne; habitus; kapital; distribution; spridning; Bourdieu; skolval; familj; elev; föräldrar; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : A free choice reform of compulsory schools was established in Sweden in the early 1990s. This study is about how families have reasoned and acted in relation to this reform and how their children, as a result, are dispersed to schools. LÄS MER