Sökning: "Barnspråk"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade ordet Barnspråk.

  1. 1. Same Mother Tongue - Different Origins : Implications for Language Maintenance and Shift among Hungarian Immigrants and their Children in Sweden

    Författare :Kamilla György-Ullholm; Kari Fraurud; Ellen Bijvoet; Wei Li; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Language maintenance and shift; intergenerational language transmission; childhood bilingualism; simultaneous and consecutive bilingualism; heritage languages; Hungarian; Swedish as a second language; migrant families; Sweden; Nyelvcsere; nyelvmegtartás; nyelvhasználat; Svédország; magyar kivándorlók; nyelvátadás bevándorló családokban; gyermekkori kétnyelvüség; szimultán és szekvenciális kétnyelvüség; Språkbyte och språkbevarande; språköverföring i familjen; invandrarspråk; ungerska i Sverige; invandrarfamiljer; skolbarn; simultan och successiv tvåspråkighet; barns tvåspråkighet; Bilingualism; Tvåspråkighet; Swedish language; Svenska språket; Finno-Ugric languages; Finsk-ugriska språk; Children s language; Barnspråk; tvåspråkighetsforskning; Bilingualism Research;

    Sammanfattning : This study investigates intergenerational language transmission amongst Hungarian immigrants, using in-depth interviews and participant observation as the main methods. The analysis examines the experiences of parents and their school-aged children in 61 families living in Sweden´s two main cities, Stockholm and Göteborg. LÄS MER

  2. 2. Regulation of Dialogue : A Theoretical Model of Conversation with an Empirical Application

    Författare :Lennart Hellspong; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; diskursanalys; barnspråk; Scandinavian languages; Nordiska språk; nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Barns talspråk ur socialpedagogisk synvinkel

    Författare :Carin Holmlund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Språksocialisation; Barnspråk;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Blindness and Child-Adjusted Communication

    Författare :Karin Junefelt; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; blindness; child-adjusted communication; barnspråk; blindhet; Scandinavian languages; Nordiska språk; nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Att göra sig hörd och sedd : om villkoren för flickors och pojkars kommunikation på daghem = [Making oneself seen and heard] : [conditions for girls' and boys' communication in preschool]

    Författare :Birgitta Odelfors; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Barnpsykologi; Barnspråk; Könsroller; Språksociologi; Daghem; Förskolebarn; Språkutveckling; Förskolan; Könsroller-- Kommunikation -- Daghem;

    Sammanfattning : Diss.... LÄS MER