Sökning: "Barbro Grevholm"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Barbro Grevholm.

  1. 1. Studying the views of preservice teachers on the concept of function

    Författare :Örjan Hansson; Lars-Erik Persson; Barbro Grevholm; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Education; Pedagogik; Mathematics Education; Matematik och lärande;

    Sammanfattning : This thesis consists of an overview of the subject, where in particular five papers are put into a frame. The research conducted for the thesis concerns the views of preservice teachers on the concept of function. LÄS MER

  2. 2. Lärarhandledningen som resurs : En studie av svenska lärarhandledningar för matematikundervisning i grundskolans årskurs 1-3

    Författare :Lena Hoelgaard; Kirsti Hemmi; Andreas Ryve; Tor Nilsson; Barbro Grevholm; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Learning limits of functions : university students' development during a basic course in mathematics

    Författare :Kristina Juter; Barbro Grevholm; Lars-Erik Persson; Gilah Leder; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Begreppsbildning; universitetsmatematik; lärande; gränsvärden; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Finnish mathematics curriculum materials and teachers’ interaction with them in two cultural-educational contexts

    Författare :Tuula Koljonen; Kirsti Hemmi; Hendrik Van Steenbrugge; Barbro Grevholm; Åbo Akademi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; cross-cultural studies; elementary schoolteachers’ interaction with curriculum materials; Finland and Sweden; mathematics education; Finland och Sverige; grundskolelärares interaktion med läromedel; matematikundervisning; tvärkulturella studier;

    Sammanfattning :  Tidigare forskning har visat att lärare är centrala aktörer i undervisning men också läromedlens stora betydelse för undervisningen och lärande har lyfts fram. Dock har mycket av forskningen kring läromedel och dess betydelse för undervisning och lärande gjorts i USA och endast ett fåtal studier har genomförts i Europa och Norden. LÄS MER