Sökning: "Barbara Czarniawska"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Barbara Czarniawska.

  1. 1. Kreativitetsmysteriet : Ledtrådar till arbetslivets kreativisering och skrivandets metafysik

    Författare :Daniel Ericsson; Barbara Czarniawska; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ledarskap; entreprenörskap och organisation; Ledarskap; entreprenörskap och organisation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. I nationens tjänst? : strategisk handling i politisk miljö : en nationell teleoperatörs interorganisatoriska strategiska utveckling

    Författare :Dimitrios Ioannidis; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Omvandlingar, såsom den digitala revolutionen, IT-utvecklingen och internationell integration i form av t ex EU har utmanat såväl företagande som politik och satt etablerade teorier och modeller om företagande och politik på prov. En longitudinell studie av Televerkets/Telias strategiska utveckling, med speciell inriktning på Televerkets/Telias interorganisatoriska strategier, telepolitikens framväxt samt den allmänna politikens utveckling sedan 1960-talet visar att: Företagande och politik är beroende av varandra även när de strävar mot oberoende. LÄS MER

  3. 3. Reasonable drugs : making decisions with ambiguous knowledge

    Författare :Ebba Sjögren; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study takes its point of departure in a widespread notion that decisions should be based on the ‘facts of the matter’. Normative theories of organizational choice, in particular, encourage organizations to base decisions on facts. Many organizations also face explicit requirements to justify their decision-making with factual knowledge. LÄS MER

  4. 4. The Communicative State : Political Public Relations and the Rise of the Innovation Hype in Sweden

    Författare :Jacob Stenberg; Institutionen för strategisk kommunikation; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; public relations; Strategic Communication; Governmentality; discourse; government communication; government agencies; Public relations; political public relations; critical public relations; strategic communication; discourse; governmentality; government communication; political hype; government agencies;

    Sammanfattning : Government agencies in Sweden are experiencing a communicative turn where notions concerning branding, image and identity have become standardized tools and concerns. Public relations, with its focus on persuasion and creating relations with external actors, is part of this communicative turn. LÄS MER