Sökning: "Att tänka om"

Visar resultat 1 - 5 av 198 avhandlingar innehållade orden Att tänka om.

  1. 1. Att tänka kritiskt? : en studie om lärande, PBL och IT i ingenjörsutbildningen

    Författare :Ewa Olstedt; Magnus Söderström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogisk metodik; Problembaserad inlärning; Datorstödd undervisning; högskolan; Sverige; Högskoleutbildning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to increase our understanding of the learning environment being offered to engineering undergraduates in a technical university or institute of technology, using the Royal Institute of Technology in Stockholm (KTH) as a study case. The factual basis of the empirical study has been compiled from questionnaires, interviews and participants' observations. LÄS MER

  2. 2. Att modellera uppdrag : grunder för förståelse av processinriktade informationssystem i transaktionsintensiva verksamheter

    Författare :Jan Olausson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; informationssystem; information storage and retrieval systems; Computer science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : Ett informationssystem skall stödja den verksamhet som det är en del av. Vid systemutveckling finns det behov av att göra en verksamhetsanalys för att utveckla kunskap om den nuvarande verksamheten. Teorier och modeller är viktiga redskap för att fånga väsentliga aspekter vid en verksamhetsanalys. LÄS MER

  3. 3. På tal om matematik : matematiken, vardagen och den matematikdidaktiska diskursen

    Författare :Eva Riesbeck; Lars-Ove Dahlgren; Ingrid Andersson; Astrid Pettersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school-mathematics; every-day life; discourse; education; language; discursive boundary crossing; meta-language; Skolmatematik; vardag; diskurs; didaktik; språk; diskursiva gränser; metaspråk; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to describe and analyze how discourse as a theoretical and didactical concept can help in advancing knowledge about the teaching of mathematics in school. The dissertation has been written within a socio-cultural perspective where active participation and support from artefacts and mediation are viewed as important contributions to the development of understanding. LÄS MER

  4. 4. Att tänka geografiskt i en digital undervisningsmiljö : En studie av högstadielärares kunskapsbas och användning av digitala verktyg i geografiundervisningen

    Författare :Sofie Nilsson; Gabriel Bladh; Ann-Britt Enochsson; Martin Kristiansson; Linnea Stenliden; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Geography education; geographical thinking; geographical analyses; digital tools; subject-specific digital tools; teachers’ knowledge base; TPACK; didactical model; geografididaktik; geografiskt tänkande; geografiska analyser; digitala verktyg; ämnesspecifika digitala verktyg; lärares kunskapsbas; TPACK; didaktisk modell; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This compilation licentiate thesis focuses on geography teaching in a digital teaching and learning environment in the Swedish secondary school. Departing from a subject-didactic perspective, the aim was to explore the relation between teachers’ knowledge base, choices and usage of digital tools and geography teaching. LÄS MER

  5. 5. Tala om att tänka. Om processer och projekt vid användning av orden 'tänka' och 'tanke' i tre samtal

    Författare :Inga-Lill Grahn; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; systemic-functional linguistics; process type analysis; activity analysis; communicative projects; dialogism; thinking; languaging; sense-making; Swedish;

    Sammanfattning : This thesis is a qualitative investigation of how the Swedish verb tänka and the noun tanke are used in three radio phone-in counseling conversations (the words are comparable with, but not equivalent to, the English verb think and the noun thought). The aim of the study is to explore in detail what the participants talk about when they use these two words. LÄS MER