Sökning: "Assistant principals"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Assistant principals.

  1. 1. Accounting in the field of governance

    Författare :Sabina Du Rietz; Bino Catasús; Gustav Johed; Kalle Kraus; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; accounting; corporate; governance; field; investors; trade unions; accountability; technology; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Corporate governance phenomena have traditionally been, and are still, studied foremost as relationships between principals and agents. Studies of how accounting plays out in corporate governance settings rather share the interest in hierarchical influence than challenge it. LÄS MER

  2. 2. Skolledare i grundskolan : en fallstudie av biträdande rektorers möte med skolledning

    Författare :Ingvar Persson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; in-service training; training; competence development; competence; shortage of knowledge; models for working; support employees; reflections; experiences; Assistant principals; face the work; case study; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The issues of the study are: How do the assistant principals face the work as school leaders? Which demands of competence do the new school leaders face? Which needs of competence development exist for new school leaders? In the school studied the organization of the management was changed from one principal and one director of studies to one principal and six assistant principals. All of these were new as school leaders and lacking knowledge as well as experiences in working in school management. LÄS MER

  3. 3. Samtalat skolledarskap : kategoriserings- och identitetsarbete i interaktion

    Författare :Anita Nordzell; Gunnar Sundgren; Mats Börjesson; Fritjof Sahlström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School leadership; school management; educational management; membership categorization analysis; identity work; talk-in-interaction; meeting; interview; ethnomethodology; social constructionism; Skolledning; skolledare; kategoriserings- och konversationsanalys; identitetsarbete; interaktion; samtal; mötessamtal; intervjusamtal; etnometodologi; socialkonstruktionism; Sociology; Sociologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att visa hur skolorganisation, skolledning och skolledaridentiteter produceras, formas och omformas i samtalad interaktion samt att visa vilka diskursiva metoder som de samtalande använder för att bygga upp sina begrepp och kategorier och samtidigt göra dem socialt acceptabla i sitt sammanhang. Jag har tagit teoretisk och analytisk utgångspunkt i etnometodologi, socialkonstruktionism och kategoriseringsanalys. LÄS MER