Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 1027 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Undervisning och bedömning i svenska på högstadiet : Elever i årskurs 7 skriver saga och recension
Sammanfattning : The present study aims to investigate instruction and assessment in Swedish during two writing units, a fairytale and a book review, in lower secondary school, year seven. The research questions that guide the study deal with aspects such as what subject content appears to be important in the classroom instruction, how this content is highlighted, and what appears to be the purpose of the assessment. LÄS MER
2. Assidere Necesse Est : Necessities and complexities regarding teachers’ assessment practices in technology education
Sammanfattning : This thesis focuses on teachers’ assessment practices in primary and lower secondary schools for technology education (Sv. Teknik). It is grounded in my prior experience as a teacher but also addresses the national and international research fields of technology education and assessment. LÄS MER
3. Formativ bedömning : en enkel match eller en svår utmaning? Effekter av en kompetensutvecklingssatsning på lärarnas praktik och på elevernas prestationer i matematik
Sammanfattning : Research reviews have shown that the use of formative assessment in classroom practice can substantially improve student achievement. However, a strong research base about how to support teachers’ implementation of such formative classroom practice is lacking. LÄS MER
4. Assessment of microvascular function by use of transdermal iontophoresis : methodological aspects
Sammanfattning : Assessment of the microcirculation is of major importance in understanding the physiology of the vasculature and in assessing te vascular effects of pathological conditions such as diabetes, hypertension and sepsis. Transdermal iontophoresis can be used to non‐invasively introduce vasoactive drugs into the skin. LÄS MER
5. Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : Teori och praktik
Sammanfattning : Syfte är att bidra med kunskap om hur framåtsyftande bedömning kan användas och används av lärare som underlag för pedagogiska åtgärder i tidig läsundervisning. I avhandlingen har jag ett pragmatiskt förhållningssätt till både teorier och metoder. Avhandlingen bygger på fyra artiklar. LÄS MER