Sökning: "Asplund stig börje"
Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Asplund stig börje.
1. Läsning som identitetsskapande handling. : Gemenskapande och utbrytningsförsök i fordonspojkars litteratursamtal
Sammanfattning : In this dissertation literature discussions which include students of Vehicle Engineering at a Swedish upper secondary school will be discussed. The students are all boys. LÄS MER
2. Hur allt smälter samman i handlingens centrum : En yrkesämnesdidaktisk studie av transformation, variation och interaktion i svetsundervisning
Sammanfattning : Föreliggande licentiatuppsats är en yrkesämnesdidaktisk studie som behandlar praktiska lärandemoment på det industritekniska programmet, med inriktning svetsteknik.Det övergripande syftet med licentiatuppsatsen är att bidra med kunskap om undervisnings- och lärandeprocesser när lärare systematiskt transformerar ämnesinnehåll och yrkeskunnande till svetsundervisning. LÄS MER
3. Villkor för lärande : Utbildning på språkintroduktionsprogrammet ur lärar- och elevperspektiv
Sammanfattning : Using the third space theory, the overall aim of this thesis is to study and problematize conditions for learning which are provided for newly arrived students in the Language Introduction Program in upper secondary school. By highlighting factors that affect these students' education in four sub-studies, the study contributes in-depth knowledge about the Language Introduction Program. LÄS MER
4. Genvägar, omvägar och irrvägar : Gymnasieelevers användning av maskinöversättning under uppsatsskrivande på spanska
Sammanfattning : Based on four published articles on Swedish upper secondary school pupils’ use of online resources during essay writing in Spanish L3, this thesis in educational work and Romance languages focuses, from a language education perspective, on the use of machine translation. Two of the articles observe pupils’ use of online resources in general, and of Google Translate in particular, revealing a complex weave of strategies where Swedish, Spanish, and English are used to search, change and control word sequences, simultaneously including lexical, morphological, and syntactic aspects of the languages. LÄS MER