Sökning: "Art education"
Visar resultat 11 - 15 av 188 avhandlingar innehållade orden Art education.
11. Till stadsbornas nytta och förlustande : Den offentliga parken i Sverige under 1800-talet
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to study the public parks in Sweden during the nineteenth century. It focuses on three general factors – decision process, design, and function – and is to a great extent based on previously unstudied material including town councils' minutes, drawings, and other contemporary sources. LÄS MER
12. Samtidskonstbaserat gestaltningsarbete i utbildningen av bildlärare : Om vikten av transformativ beredskap i förändringsprocesser
Sammanfattning : This dissertation addresses student learning processes in contemporary arts- based practice in visual arts teacher education programs. The arts-based processes studied are based on the explorative method for exploring social and social phenomena. LÄS MER
13. Konst- och konsthantverkscirklar under 1970-talet : de fyra största studieförbundens syn på denna verksamhet med anledning av den nya kulturpolitiken
Sammanfattning : Every year, hundreds of thousands of people participate in art and handicrafts study circles organized by educational associations, and thus receive an increased esthetic education. The degree of this increase in knowledge is dependent on the quality of the particular study circle, the extent to which they live up to the aims and conditions required for the receipt of state grants. LÄS MER
14. Matematik och bildning : berättelse, gräns, tystnad
Sammanfattning : Mathemathics and Liberal Education – narrative, limit, tacitness is a study of mathematics as a special human endeavour to grasp and understand the world. Mathematics is seen as a cultural activity related to other cultural phenomena as music, art and literature, but also as a very efficient modelling tool for science, economy and social organisation. LÄS MER
15. Textila konstmöten : Konstslöjdanstalten i Lund 1897–1932
Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att skapa förståelse för den textila konstens kunskapscirkulation med utgångspunkt från Konstslöjdanstalten vid Kulturen i Lund 1897–1932, med inriktning på dess historiska kontext, organisation och textila produktion. Avhandlingen belyser hur Sveriges utbredda textila kunskapskapital och traditioner samt idéer och utbildningsambitioner kring konst och hantverk skapade ett textilt kunskapslandskap kopplat till dåvarande kulturhistoriska idéer. LÄS MER