Sökning: "Ansvar i förskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden Ansvar i förskolan.

  1. 1. Det ansvarsfulla mötet : En närhetsetisk analys av omsorgens innebörder i förskolan

    Författare :Mie Josefson; Hillevi Lenz Taguchi; Sven Persson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; care; responsibility; preschool; preschool teacher; ethics of care; proximity ethics; reworking qualitative data; omsorg; ansvar; förskola; förskolepedagog; omsorgsetik; närhetsetik; sekundär analys; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : This doctoral thesis embraces Care in the discipline of Early Childhood Education. In this thesis, the concept of responsibility is used to analyze the meaning of care in preschool. LÄS MER

  2. 2. Uppdrag undervisning : Bland ärtpåsar och lagtexter i förskolan

    Författare :Ebba Hildén; Annica Löfdahl Hultman; Katarina Ribaeus; Christian Eidevald; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teaching; preschool; early childhood education; toddlers; principal; preschool teacher; non-verbal communication; undervisning; förskola; de yngsta förskolebarnen; rektor; förskollärare; icke-verbal kommunikation; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The focus of this doctoral dissertation is the teaching preschool teacher and how the teaching mission is transformed and shaped by different actors. The perspectives of three actors are addressed in empirical studies; 1-2 year old preschool children, the preschool principal and the preschool teacher. LÄS MER

  3. 3. Undervisningsuppdraget i förskolan ur ett didaktiskt perspektiv

    Författare :Ester Catucci; Anna Ehrlin; Anette Sandberg; Susanne Thulin; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to increase knowledge of how the teaching mission can be understood and realised in preschool as an educational practice. The main research questions are: 1. How can teaching be realised in preschool daily practice? 2. LÄS MER

  4. 4. ”Ska vi googla, fröken?” : Några förskollärares uppfattningar om undervisning relaterad till digitala tekniker i förskolan

    Författare :Olga Boksjö; Anna Ehrlin; Johannes Rytzler; Annika Åkerblom; Malin Nilsen; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early childhood education ECE ; preschool; digital technology supported teaching; digital competence; tablet; phenomenography; teachers’ beliefs; förskola; undervisning relaterad till digitala tekniker; digital kompetens; datorplatta; fenomenografi; uppfattning; lärares attityder; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : This study aims to gain deeper insights in digital technology supported teaching in Swedish early childhood education (ECE) settings. Introduction of digital goals in Swedish ECE curriculum obliges preschool teachers to integrate digital technologies into educational practices and calls for a relevant definition and a defined content for this teaching area. LÄS MER

  5. 5. Mellan varumärke och gemensamt raster : Skilda sätt att se verksamhetsidéer för pedagogisk verksamhet

    Författare :Katina Thelin; Hans-Åke Scherp; Bo Dahlin; Annica Löfdahl; Tom Tiller; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Conceptions; Bottom-up and top-down leadership; Implementation; Phenomenography; School development; School improvement; School Leadership; Schoolwide pedagogy; Schoolwide vision; Verksamhetsidé; Organizational practice; Fenomenografi; Helhetsidé; Implementering; Pedagogisk idé; Pedagogisk verksamhet; Skolutveckling; Skolledarskap; Uppfattningar; Uppifrån- och underifrånstyrning; Verksamhetsidé; Vision; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore the ways in which verksamhetsidé is seen within the Swedish educational context.In Sweden, the concept verksamhetsidé is used for an idea or a set of ideas related to the practice of an organization, for instance a school or a school district. LÄS MER