Sökning: "Anna-karin Westman"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Anna-karin Westman.

  1. 1. Hot isostatic pressing of ceramics and influence of glass encapsulation

    Författare :Anna-Karin Westman; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Konstruktionsmaterial; Engineering Materials;

    Sammanfattning : Hot isostatic pressing (HIP) is one of the industrial techniques for production of structural ceramics. A high quality of the as-HIPed surface is highly desirable, as it may make it possible to minimise or eliminate costly finishing machining. LÄS MER

  2. 2. Samtal om begreppskartor : en väg till ökad förståelse

    Författare :Anna-Karin Westman; Karl Göran Karlsson; Svante Holm; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Cellbiologi; elevdiskussioner; begreppskartor; Subject didactics; Ämnesdidaktik; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : Denna avhandling belyser hur elevdiskussioner om begreppskartor kan bidra till en ökad förståelse för innebörden av de utvalda biologiska begreppen hos de elever som deltar. Som bakgrund till avhandlingen redovisas forskningsresultat vilka visar ett antal svårigheter elever kan ha inom det cellbiologiska ämnesområdet. LÄS MER

  3. 3. Meningsskapande möten i det naturvetenskapliga klassrummet

    Författare :Anna-Karin Westman; Karl-Göran Karlsson; Madelen Bodin; Staffan Selander; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; interactions; communication; meaning making; peer discussion; scientific ideas; social semiotics; organizational levels; naturvetenskapernas didaktik; kvalitativa studier; biologi; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Bakgrund Syftet med denna avhandling är att få veta mer om hur elever skapar mening i mötet med innehållet i skolans naturvetenskap. De resultat som presenteras i avhandlingen är resultat som visar hur eleverna uttrycker sig under utvalda interaktioner från naturvetenskaplig undervisning. LÄS MER