Sökning: "Anna Konrad"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Anna Konrad.

  1. 1. Development of a covalent site-specific antibody labeling strategy by the use of photoactivable Z domains

    Författare :Anna Konrad; Sophia Hober; Hjalmar Brismar; Patrik Samuelsson; KTH; []
    Nyckelord :antibody labeling; site-specific; covalent; SPPS; Z domain; BPA; SRA - Molecular Bioscience; SRA - Molekylär biovetenskap;

    Sammanfattning : The joining of two molecular functions or the strategy of adding functions to proteins has been tremendously important for the development of proteins as tools in research and clinic. Depending on the intended application, there are a wide variety of functions that can be added to a proteins. LÄS MER

  2. 2. Datorplattor i en förskolekontext : med fokus på teknikundervisning inklusive programmering

    Författare :Anna Otterborn; Magnus Hultén; Konrad Schönborn; Susanne Kjällander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital tablets; iPads; technology education; preschool; programming;

    Sammanfattning : Society has undergone major and revolutionary changes in a relatively short time, where the individual is surrounded by and has become increasingly dependent on digital technology and programmed objects. The availability of digital tools such as digital tablets (e.g. LÄS MER

  3. 3. Det bästa av två världar : Förskollärares arbete med digitala och analoga resurser i förskolans STEM-undervisning

    Författare :Anna Otterborn; Bodil Sundberg; Konrad Schönborn; Andreas Redfors; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitalization; Preschool teachers; Multidimensional STEM teaching; Analog and digital resources; Science; Technology; Programming; Digital tablets; Digitalisering; Förskollärare; Multidimensionell STEM-undervisning; Analoga och digitala resurser; Naturvetenskap; Teknik; Programmering; Datorplattor;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker hur erfarna förskollärare integrerar digitala och analoga verktyg i sin undervisning. Avhandlingen fokuserar på så kallad STEM-undervisning där ämnesområdena naturvetenskap (science), teknik (technology), ingenjörsvetenskap (engineering) och matematik (mathematics) integreras. LÄS MER