Sökning: "Aktör-nätverksansatsen"

Hittade 2 avhandlingar innehållade ordet Aktör-nätverksansatsen.

  1. 1. Flytande identitet

    Författare :Johan Hagberg; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; e-handel; detaljhandel; aktör-nätverksansatsen;

    Sammanfattning : In June 2004, a curious story appeared in the Swedish business press. One could read that ecommerce had "recovered" and was "taking revenge". A few years earlier the media spoke of nothing but the dotcom-burst, broken expectations and bankruptcies. It seemed that by 2004, ecommerce was established in its own right as a retail form. LÄS MER

  2. 2. På gränsen mellan ordning och oordning - artefakternas betydelse vid marknadsombildningar : en studie av den svenska postmarknadens ombildning

    Författare :Susanna Mattsson; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Marknadiseringen av det svenska postväsendet iscensattes genom en omregleringsprocess i början av 1990-talet. Det visade sig snart att en rad problem uppstod när det gällde att skapa villkor för en fungerande konkurrens på lika villkor mellan Posten och övriga aktörer. LÄS MER