Sökning: "Adriana Cavarero"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Adriana Cavarero.

  1. 1. Equality, Uniqueness, Renewal : Conversations to Reimagine Pedagogical Action, with Jacques Rancière and Adriana Cavarero

    Författare :Cathrine Ryther; Agnieszka Bron; Maarten Simons; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; philosophy of education; educational foundations; limits of education; pedagogical action; renewal; conversation; equality; uniqueness; freedom; Jacques Rancière; Adriana Cavarero; Wilhelm Sjöstrand; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Sjöstrand (1970a) called the relation between equality and freedom a fundamental pedagogical problem because it shapes assumptions about how pedagogical action affects renewal—or, the issue of human becoming in an always already populated context. In this dissertation I reimagine Sjöstrand’s pedagogical problem, replacing the terms of equality and freedom with Rancière’s concept of equality and Cavarero’s concept of uniqueness, in order to consider the consequences for (a) the connection between pedagogical action and renewal, and (b) the image(s) of renewal that pedagogical action might prioritize. LÄS MER

  2. 2. Human Rights Learning : The Significance of Narratives, Relationality and Uniqueness

    Författare :Rebecca Adami; Sharon Todd; Agnieszka Bron; David T. Hansen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; human rights; narratives; relationality; uniqueness; Hannah Arendt; Adriana Cavarero; Sharon Todd; pedagogik med inriktning mot utbildningsvetenskap; Educational Science;

    Sammanfattning : Whereas educational policy is mainly concerned with the content of Human Rights Education (HRE), philosophers of education have widely explored the subject and her social condition in terms of social justice education. This thesis draws on philosophers of education in exploring the subject rather than the content of HRE, focusing the study on ontological rather than epistemological aspects of learning. LÄS MER

  3. 3. Articulable Humanity : Narrative Ethics in Nuruddin Farah's Trilogies

    Författare :Hilda Härgestam Strandberg; Heidi Hansson; Stefan Helgesson; Annie Gagiano; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; African literature; Nuruddin Farah; narrative ethics; ethical criticism; precariousness; vulnerability; human dignity; Emmanuel Lévinas; Adriana Cavarero; Judith Butler; postcolonial theory; feminism.; engelska; English;

    Sammanfattning : Fokus för avhandlingen, Att uttrycka det mänskliga: narrativ etik i Nuruddin Farah’s trilogier, är de nio romaner publicerade mellan 1979 och 2011 som tillsammans utgör Nuruddin Farah’s tre trilogier: ”Variations on the Theme of an African Dictatorship,” bestående av Sweet and Sour Milk (1979), Sardines (1981), Close Sesame (1983); “Blood in the Sun,” bestående av Maps (1986), Gifts (1993), Secrets (1998); samt “Past Imperfect,” bestående av Links (2003), Knots (2007), Crossbones (2011). Tematiska och stilistiska skillnader till trots så är dessa trilogier och romaner märkbart sammanhängande i sitt fokus. LÄS MER

  4. 4. Örat nära munnen : samtal mellan film och filosofi

    Författare :Marius Dybwad Brandrud; Malin Wahlberg; Jonna Bornemark; Katya Sander; Stockholms konstnärliga högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; conversation; representation; responsibility; ethics; film as philosophy; philosophy education; Emmanuel Levinas; Judith Butler; Gilles Deleuze; Rosalyn Diprose; Adriana Cavarero; Raymonde Carasco; Anne Carson; Chantal Akerman; Jakob A. Nilsson; Degree of Doctor of Philosophy in Fine Arts in Performative and Media Based Practices with Specialisation in Film and Media.; Degree of Doctor of Philosophy in Fine Arts in Performative and Media Based Practices with Specialisation in Film and Media.; Konstnärlig doktorsexamen i performativa och mediala praktiker med inriktning i film och media; Konstnärlig doktorsexamen i performativa och mediala praktiker med inriktning i film och media;

    Sammanfattning : Doktorandprojektet är en studie i och genom filmiska samtal. Det genomförs i relation till samtalets roll i lärandet av filosofi. Medan filosofi oftast antar individuellt skriven form studeras hur filmiska samtal kan fungera som filosofiskt uttryck, främst utifrån filmen Samtal om samtal som är projektets huvudmaterial. LÄS MER