Sökning: "AT 502"
Visar resultat 1 - 5 av 38 avhandlingar innehållade orden AT 502.
1. Sagans förvandlingar: Eva Wigström som sagosamlare och sagoförfattare
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study how fairy tales can change when they are removed from one set of surroundings to another. This movement can occur on several levels; from an orally spoken to a written text, from a rural proletariat to an urban bourgeoisie. LÄS MER
2. Den ofrivilligt frivillige företagaren : Starta eget-bidragsföretagande och en förändrad livssituation
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att beskriva och analysera arbetets betydelse i starta eget–bidragsföretagares liv. Material har samlats in dels genom en omfattande enkätstudie som omfattar hela populationen nuvarande och tidigare företagare från 1995 i Östergötlands län, dels genom en serie livsberättelseorienterade intervjuer med ett urval aktiva respektive före detta företagare med fokus på deras inställning till arbete. LÄS MER
3. Analysis and Synthesis of Heterogeneous Real-Time Systems
Sammanfattning : During the development of a real-time system the main goal is to find an implementation that satisfies the specified timing constraints. Often, it is most cost-effective to use a heterogeneous solution based on a mixture of different microprocessors and application-specific integrated circuits. LÄS MER
4. The vestibular system, a tool to study neurotoxicants in the central nervous system
Sammanfattning : The vestibular and opto-ocular motor (VOOM) system in pigmented rats was investigated. Horizontal eye movements were recorded by the magnetic search coil technique during different kind of stimulations. The dynamics of the vestibular ocular reflex (VOR) and the optokinetic reflex (OKR) as well as the interaction of the two rel1exes were analysed. LÄS MER
5. GRAFEN – EN VÄG TILL FUNKTIONSTÄNKANDE : En algebraisk undervisningspraktik med möjligheter till lärande om funktionssamband genom mönstergeneraliseringar
Sammanfattning : Learning and developing functional thinking is essential in understanding algebraic generalizations in early algebra. However, research shows that teaching functional thinking is challenging in lower grades. LÄS MER