Sökning: "A Bergmark"

Visar resultat 11 - 15 av 30 avhandlingar innehållade orden A Bergmark.

  1. 11. Bridging the world : Alcohol Policy in Transition and Diverging Alcohol Patterns in Sweden

    Författare :Nina-Katri Gustafsson; Karin Helmersson Bergmark; Mats Ramstedt; Ilkka Mäkinen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; alcohol consumption; alcohol-related consequences; availability; price; EU; social change; Sociology; Sociologi; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : The present dissertation aims at analysing the effects of recent alcohol policy changes. The traditional strict policy in Sweden had focused on high pricing and limited availability to control levels of alcohol consumed and thus alcohol-related harms. LÄS MER

  2. 12. Utrymme för variation : - om prövning av socialbidrag

    Författare :Hugo Stranz; Åke Bergmark; Björn Gustafsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social assistance; social workers; assessments; vignettes; organization; discretion; regulations; Social work; Socialt arbete; socialt arbete; Social Work;

    Sammanfattning : The overarching aim of this dissertation is to study divergences in assessments of social assistance in Swedish social welfare offices. ‘Assessments’ here refers to whether applications for social assistance are granted or not, as well as the size of subsidies. LÄS MER

  3. 13. "Vi vet inte vilka metoder vi ska använda" : om relationen mellan kunskap, praktik och politik när det gäller det sociala arbetet med hemlöshetsfrågor

    Författare :Martin Börjeson; Lars Svedberg; Anders Bergmark; Helena Blomberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Hemlöshet; Socialt arbete; Kunskap; Kunskapsbaserat socialt arbete; Senmodernitet; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : This dissertation examines the relationship between knowledge, practice and policy within a specific area of social work, namely, social intervention to ameliorate the problem of homelessness. In the thesis, the ambition shown in recent years to lay the ground for an evidence-based practice in social work is discussed as an expression of late modern attempts to deal with the contradictory character of scientific knowledge. LÄS MER

  4. 14. Sprutbyte vid Intravenöst Narkotikamissbruk : En longitudinell studie av deltagarna i sprutbytesprogrammet i Malmö

    Författare :Nils Stenström; Åke Bergmark; Arne Gerdner; Mats Berglund; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Intravenous drug use; syringe and or needle exchange; hepatitis; syringe exchange user; service uptake; syringe coverage; risk behavior; syringe sharing; social integration; sub-cultural involvement; HIV; Sprutbyte; sprutbytare; servicenyttjande; spruttäckning; riskbeteende; sprutdelning; social integration; subkulturell involvering; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe the users visiting the syringe exchange clinic in Malmö with respect to what characterises the group, how they utilize the services of the clinic and how their patterns of participation relate to risk behaviour, physical and mental health and social development. The heterogeneity of the group has been captured by the use of Stimsons dimensions “integration in majority society” and “involvement in sub-culture”, yielding four different groups of syringe exchangers: “stables”, “loners”, “two-worlders” and “junkies”. LÄS MER

  5. 15. "Pröva och pröva igen" : Professionellt lärande och agens när förskollärare utforskar digitalisering och lek i undervisningen

    Författare :Monica Grape; Ulrika Bergmark; Niclas Ekberg; Sara Cervantes; Ulf Blossing; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; action research; agency; digitalization; play; preschool; preschool teachers; professional learning; agens; aktionsforskning; digitalisering; förskola; förskollärare; lek; professionellt lärande; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Avhandlingen har som syfte att, med utgångspunkt i ett aktionsforskningsprojekt där förskollärare utforskar digitalisering och lek, beskriva och diskutera lärares agens när det gäller det gemensamma professionslärandet såväl som undervisningsuppdraget. Det teoretiska ramverket utgår från den ekologiska modellen om lärares agens (Emirbayer & Mische, 1998; Priestley et al. LÄS MER