Sökning: "1 till 1"

Visar resultat 6 - 10 av 4667 avhandlingar innehållade orden 1 till 1.

  1. 6. Formella regelverk - från utformning till funktion : En studie av behovsprövningen inom den yrkesmässiga busstrafiken i Uppsala län 1920-1989

    Författare :Peter Jansson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; kollektivtrafik; regelverk; Economic history; Ekonomisk historia; Economic History; ekonomisk historia;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. High resolution laboratory x-ray tomography for biomedical research : From design to application

    Författare :Till Dreier; Lund Medicinsk strålningsfysik; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; x-ray; computed tomography; micro-CT; nano-CT; phase contrast; biomedical; super-resolution; material decomposition;

    Sammanfattning : Laboratory x-ray micro- and nano-tomography are emerging techniques in biomedical research. Through the use of phase-contrast, sufficient contrast can be achieved in soft tissue to support medical studies. LÄS MER

  3. 8. Till handling! : En studie om att omsätta diskurser om flerspråkiga elevers lärande

    Författare :Manuela Lupsa; Maria Lindgren; Ulla Ekvall; Christina Hedman; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; continuing professional development of teachers; multilingual pupils language and content development; mediated discourse analysis; scaffolding strategies; Swedish;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation is to examine how teachers in preschool class and the first two levels of Swedish school implement discourses in multilingual pupils' language and knowledge development in their mathematics teaching after receiving continuing professional development. The study is based on the thory of mediated discourse analysis and its methodology, nexus analysis (see Scollon & Scollon 2004), which reveals how discourses are translated into action based on three collaborating forces: interaction order, discourses in place, and the historical body. LÄS MER

  4. 9. Mycket väsen om ingenting : Hur datorn och internet undgår att formas till medborgarens tekniker

    Författare :Tobias Olsson; Bo Reimer; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Media and communication studies; new information and communication technology; computer; internet; media use; citizenship; civic; working class culture; everyday life; domestication; qualitative methods; ICT-policy; Medie- och kommunikationsvetenskap; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Medie- och kommunikationsvetenskap; Media and Communication Studies;

    Sammanfattning : In what way/ways – if at all – are the computer and the internet tools for individuals’ roles as citizens in the Swedish working class?What is new information and communication technology’s significance – if any – for individuals’ identities as citizens within Swedish working class culture?The empirical results are discouraging for advocates who have put their trust in new information and communication technology as a potential civic tool. For instance, the study reveals that the computer and the internet can only be considered as marginal phenomena in the everyday lives of the Swedish working class, for these tools are barely used, and further, are perceived as difficult to operate. LÄS MER

  5. 10. 1:1 i klassrummet - analyser av en pedagogisk praktik i förändring

    Författare :Martin Tallvid; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; IT; klassrum; lärande; TPACK; en till en; 1:1; skola; laptop;

    Sammanfattning : I denna avhandling analyseras resultaten från två utvärderingsprojekt av 1:1-införande som genomförts på två gymnasieskolor (2007-2011) och fyra gymnasieskolor (2012-2014) i Sverige. Data från enkäter, intervjuer och observationer har analyserats för att svara på frågeställningar om hur olika aspekter av den pågående digitaliseringen påverkar verksamheten i skolan. LÄS MER