Sökning: "övergångar"

Visar resultat 26 - 30 av 64 avhandlingar innehållade ordet övergångar.

  1. 26. Pressure-Induced Amorphization and Distinct Amorphous States of Clathrate Hydrates

    Författare :Paulo H. B. Brant Carvalho; Ulrich Häussermann; Ove Andersson; John Stephen Loveday; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Clathrate Hydrates; Pressure-Induced Amorphization; Amorphous States; Glassy States; Ice; Neutron Diffraction; Klatrathydrater; Tryckinducerad Amorfisering; Amorfa tillstånd; Glasartade tillstånd; Is; Neutrondiffraktion; Physical Chemistry; fysikalisk kemi;

    Sammanfattning : This thesis summarizes a study on the pressure-induced amorphization (PIA) and structures of amorphous states of clathrate hydrates (CHs).PIA involves the transition of a crystalline material into an amorphous solid in response of mechanical compression at temperatures well below the melting point. LÄS MER

  2. 27. Synthesis and Characterization of ZnO Nanostructures

    Författare :Li Li Yang; Qingxiang Zhao; Magnus Willander; Jinghai Yang; Noel Magnea; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Zinc oxide; nanostructures; heterostructures; controllable growth; optical properties; postannealing; diffusion coefficient; Semiconductor physics; Halvledarfysik;

    Sammanfattning : One-dimensional ZnO nanostructures have great potential applications in the fields of optoelectronic and sensor devices.  Therefore, it is very important to realize the controllable growth of one-dimensional ZnO nanostructures and investigate their properties. LÄS MER

  3. 28. Förskollärare planerar barns möten med matematik : Ett reflektivt skoldidaktiskt perspektiv

    Författare :Josefin Rostedt; Joakim Samuelsson; Ingrid Karlsson; Camilla Björklund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pre-school; planning; didactics; teaching mathematics; förskola; planering; didaktik; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Licentiatavhandlingen riktar blicken mot planeringsarbete i förskolan. Syftet är att beskriva och analysera förskollärares autentiska planering av barns möten med matematik. Studiens teoretiska inramning utgörs av den reflektiva skoldidaktiska teorin som betonar, oavsett skolform, lärares ansvarstagande för undervisning. LÄS MER

  4. 29. Development and Application of a First Principle Molecular Model for Solvent Effects

    Författare :Anders Öhrn; Beräkningskemi; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Theoretical chemistry; quantum chemistry; Teoretisk kemi; kvantkemi; magnetisk resonans; Fysikalisk kemi; Physical chemistry; gränsskikt; Ytkemi; Surface and boundary layery chemistry; spektroskopi; egenskaper elektriska; magnetiska och optiska ; supraledare; Kondenserade materiens egenskaper:elektronstruktur; spectroscopy; relaxation; magnetic resonance; supraconductors; magnetic and optical properties; Kemi; Condensed matter:electronic structure; electrical; Solvent model; Solvochromatic shift; Chemistry; Solvent effects; Solvation; Intermolecular interactions; Quantum chemistry; Statistical mechanics;

    Sammanfattning : A considerable part of chemistry in nature and industry, takes place in an environment of other molecules. Reactions, transitions, interactions or other chemical processes are almost always modified by the environment. LÄS MER

  5. 30. Cognition reversed : Robot learning from demonstration

    Författare :Erik Billing; Lars Erik Janlert; Thomas Hellström; Tom Ziemke; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Computer science; Datavetenskap; Cognitive science; Kognitionsvetenskap; computer and systems sciences; data- och systemvetenskap;

    Sammanfattning : The work presented in this thesis investigates techniques for learning from demonstration (LFD). LFD is a well established approach to robot learning, where a teacher demonstrates a behavior to a robot pupil. This thesis focuses on LFD where a human teacher demonstrates a behavior by controlling the robot via teleoperation. LÄS MER