Sökning: "öppenhet och medvetenhet"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden öppenhet och medvetenhet.

  1. 1. Öppenhet och medvetenhet : en fenomenologisk studie av musikdidaktisk interaktion

    Författare :Cecilia Ferm; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : My interest in the problem I have chosen has grown from my practise as a music teacher in Swedish compulsory schools. My ontological and epistemological standpoints belong to a life-world-phenomenological way of thinking. LÄS MER

  2. 2. Identitet och förändring : en studie av ett universitetsbibliotek och dess självproduktion

    Författare :Gunnel Hessler; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; organisational change; organisational identity; university library; library techniques; systems theory; cybernetics; autopoiesis; self-reproduction; qualitative research; Biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING I organisationers och inte minst biblioteks sätt att förhålla sig till förändring och utveckling kan genom den litteratur som presenterats flera olika krafter i denna process urskiljas. I ett växande medvetande om omvärlden och dess accelererande dynamik och inverkan på biblioteksorganisationens framtid, har en vilja för större öppenhet gentemot denna utvecklats. LÄS MER

  3. 3. Integrative Medicine in the Dutch healthcare system : prerequisites and tools for implementation

    Författare :Marja van Vliet; Miek C. Jong; Mats Jong; Ingegerd Hildingsson; Walter Osika; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Integrative Medicine; Complementary Medicine; self-management; health; salutogenesis; perceived stress; empathy; self-reflection; nursing education; medical education;

    Sammanfattning : Integrative Medicine (IM) is a care approach that focuses on the overall well-being and healing process of patients rather than solely on their disease. IM educates and empowers people to be active players in their own care, emphasizes the therapeutic relationship, and makes use of all appropriate evidence-based approaches. LÄS MER