Sökning: "återkoppling digital"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden återkoppling digital.

  1. 1. Återkoppling i analoga och digitala klassrum : Spänningsfyllda verksamheter i samhällskunskapsundervisning

    Författare :Agneta Grönlund; Joakim Samuelsson; Johan Samuelsson; Marie Tanner; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feedback; formative assessment; social studies teaching; social studies didactics; upper-secondary school; computer-aided teaching; Learning Management System; återkoppling; feedback; formativ bedömning; samhällskunskapsundervisning; samhällskunskapsdidaktik; gymnasieskola; datorstödd undervisning; lärplattform;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra lärares återkoppling i samhällskunskap i analog och digital kontext med särskilt intresse för återkopplingens formativa syfte. Studien är genomförd med ett verksamhetsteoretiskt perspektiv. I delstudie ett utforskas återkoppling i det analoga klassrummet och i delstudie två återkoppling i lärplattform. LÄS MER

  2. 2. Sustaining Sustainable Behaviours of Citizens by Creating Value in Their Everyday Life

    Författare :Aram Mäkivierikko; Fredrik Gröndahl; Olga Kordas; Hossein Shahrokni; Giulio Jacucci; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Energy feedback; Waste feedback; Consumer engagement; Energy behaviour; Peak-load reduction; Behavioural demand response; Waste sorting behaviour; Automated waste collection system; Social networks; Smart grids; Energy communities; Design principles for feedback; Energiåterkoppling; Återkoppling på avfall; Konsumentengagemang; Energibeteende; Minskning av topplast; Beteendebaserad demand response; Sopsorteringsbeteende; Sopsug; Sociala nätverk; Smarta elnät; Energigemenskaper; Designprinciper för återkoppling; Industriell ekologi; Industrial Ecology;

    Sammanfattning : Over 60% of global greenhouse gas emissions derive from household consumption patterns. To reach the 1.5-degree target set in the Paris Agreement, new interventions to influence household behaviours are needed. This thesis examined two areas, household electricity consumption and waste sorting, where behaviour plays a large role. LÄS MER

  3. 3. Diverse Sounds : Enabling Inclusive Sonic Interaction

    Författare :Emma Frid; Roberto Bresin; Andrew McPherson; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Accessible Digital Musical Instruments; Sonic Interaction Design; Sound and Music Computing; New Interfaces for Musical Expression; Media Technology; Medieteknik; Human-computer Interaction; Människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : This compilation thesis collects a series of publications on designing sonic interactions for diversity and inclusion. The presented papers focus on case studies in which musical interfaces were either developed or reviewed. LÄS MER

  4. 4. How organizations incorporate insights from stakeholder communication : The role of media and modal affordances

    Författare :Thomas Cyron; Leona Achtenhagen; Massimo Baù; Per Davidsson; Joep P. Cornelissen; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Organizations are increasingly opening up to external voices that might carry new insights and help organizations to find their place in society. But the context through which organizations communicate with their stakeholders shapes how communication unfolds. LÄS MER

  5. 5. Making science come alive : Student-generated stop-motion animations in science education

    Författare :Daniel Orraryd; Lena Tibell; Jesper Haglund; Jörg Zabel; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Stop-motion animation; Student generated representations; Evolution; Alternative conceptions; Redox chemistry;

    Sammanfattning : The availability of digital technology in classrooms does not only increase the possibility for teachers to present content in new visual and dynamic ways. This technology also offers students the opportunity to become cocreators of content in science classrooms. LÄS MER