Sökning: "åsa gustafsson"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden åsa gustafsson.

  1. 1. Sorption and weathering properties of naturally occurring chlorites

    Detta är en avhandling från Stockholm : Kemi

    Författare :Åsa Gustafsson; KTH.; [2004]
    Nyckelord :chlorite; nickel; sorption; surface complexation; dissolution rate.;

    Sammanfattning : Chlorite is a ferrous silicate mineral occurring as afracture filling mineral in the Swedish granite bedrock thatsurrounds the area of the candidate Swedish geologicalrepositories for nuclear waste.To investigate the importance of chlorites as a naturalbarrier for radionuclide migration sorption of Ni(II) onto anatural chlorite was chosen as the studied system. LÄS MER

  2. 2. Allogeneic stem cell transplantation in children : Identification and prevention of complications : adoptive transfer of EBV-immunity

    Detta är en avhandling från Stockholm : Karolinska Institutet, Department of Clinical Sciences

    Författare :Åsa Gustafsson Jernberg; Karolinska Institutet.; Karolinska Institutet.; [2003]
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Children; CTL; EBV; Graft-versus-leukaemia; Stemcell transplantation; unrelated;

    Sammanfattning : Allogeneic stem cell transplantation (SCT) can cure leukaemia, aplastic anaemia, and some inborn errors of metabolism and immunodeficiencies in children. As only 113 of patients who need SCT have an HLA-identical sibling, the use of alternative donors has increased, to over 50% of all paediatric SCTs at our centre. LÄS MER

  3. 3. Customers' logistics service requirements and logistics strategies in the Swedish sawmill industry

    Detta är en avhandling från Växjö : Växjö University Press

    Författare :Åsa Gustafsson; Växjö universitet.; [2006]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Logistics strategy; House-building industry; Retail industry; Sawmill industry; and Service requirements; FORESTRY; AGRICULTURAL SCIENCES and LANDSCAPE PLANNING Area economics Forest economics; SKOGS- och JORDBRUKSVETENSKAP samt LANDSKAPSPLANERING Areell ekonomi Skogsekonomi;

    Sammanfattning : The future of the sawmill industry is uncertain; this is partly due to its internal structural changes, but also due to structural changes amongst their customers. Concurrently, competition within the industry is increasing, and therefore focus is constantly being placed on reducing costs and leveraging economies of scale. LÄS MER

  4. 4. Nanomaterials respiratory and immunological effects following inhalation of engineered nanoparticles

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Åsa Gustafsson; Umeå universitet.; [2014]
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; nanoparticles; nanomaterials; inhalation; lung; metalloxides; immunologi; Immunology; Toxicology; toxikologi; lungmedicin; Lung Medicine; Occupational and Environmental Medicine; arbets- och miljömedicin; nanopartiklar; nanoparticles; nanotoxikologi; nanotoxicology;

    Sammanfattning : Background Nanotechnology is an important and promising field that can lead to improved environment and human health and contribute to a better social and economic development. Materials in nanoscale have unique physiochemical properties which allow for completely new technical applications. LÄS MER

  5. 5. If I can taste it, I want it... sensory marketing in grocery retail stores

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro universitet

    Författare :Johan Swahn; Örebro universitet.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; detaljhandel; konsumentbeteende; marknadsföring; reklam; semantik; sensorik; sensoriska beskrivningar; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES Other social sciences Culinary Arts and Meal Science; SAMHÄLLSVETENSKAP Övrig samhällsvetenskap Måltidskunskap; Måltidskunskap; Culinary Arts and Meal Science;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER