Sökning: "åk 1"
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden åk 1.
1. Högstadieelevers attityd till kristen tro : en religionspsykologisk studie i Åk 9
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Varför knackar han inte bara på? : en studie om arbete med läsförståelse i åk 1-2
Sammanfattning : The aim of this study was to describe, analyze and explore how five teachers work with reading comprehension in grade one and grade two, ages 7 and 8. My approach was ethnographically inspired and data was collected through observations, teachers´ diaries and interviews. LÄS MER
3. Skicklig läs- och skrivundervisning i åk 1-3: Om lärares möjligheter och hinder
Sammanfattning : This study focuses on teachers’ opportunities and obstacles to perform skillful reading and writing instruction. It’s about the ability to accurately identify where students are in their reading and writing process and to help them develop good reading skills. LÄS MER
4. Utsatta elevers maktlöshet : en studie om elevers sociala samvaro som förbättringsarbete i åk 8-9
Sammanfattning : The aim of the thesis is to examine how everyday social interactions and relations in a school class in years 8-9 are experienced by pupils and teachers and how they can be understood and improved. The research design is an action research approach and is carried out as a case study involving four teachers and 24 pupils. LÄS MER
5. Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : Teori och praktik
Sammanfattning : Syfte är att bidra med kunskap om hur framåtsyftande bedömning kan användas och används av lärare som underlag för pedagogiska åtgärder i tidig läsundervisning. I avhandlingen har jag ett pragmatiskt förhållningssätt till både teorier och metoder. Avhandlingen bygger på fyra artiklar. LÄS MER